Úvod / Jak se u nás studuje / Který kurz si vybrat?

Zcela určitě není možné, abych za kohokoli na tuto otázku odpovídal já. Každý máme svoji vlastní představu o tom, co se chceme naučit a za jakým cílem kráčíme. Následující myšlenky si nedělají manipulativní nárok na ovlivnění volby pevně rozhodnutého zájemce o studium, ale naopak bych jimi rád objasnil filozofii a strukturu systému studia u nás, což by mohlo pomoci některým váhajícím.
Mým dlouhodobým cílem je poskytovat vzdělávání v oblasti stravování. Lidskou bytost tvoří 3 části:
Každá tato část potřebuje pro své fungování výživu. Tělo a mikroorganismy požadují živiny, mysl informace a energie emocí. Chceme-li se vzdělávat v oblasti výživy tak, abychom se v reálném životě stravovali skutečně smysluplně a vedli sebe sami požadovaným směrem, je potřeba respektovat požadavky všech částí bytosti.
Moderní vědě se podařilo stravu rozpitvat do poslední molekuly, takže velmi dobře známe složení jednotlivých potravin a vliv dílčích složek na chování metabolismu. Přísun živin je nutný pro obnovu a budování tkání, řízení biochemických pochodů a samozřejmě tvorbu energie. Na základě těchto faktorů máme možnost měnit rychlost a kvalitu metabolických dějů.
Východní kultury a filozofie za dlouhá tisíciletí svého vývoje přišly na to, že potraviny mají schopnost ovlivňovat chování jak částí našeho těla, tak i celek jinými zajímavými způsoby. Cílenou volbou stravy můžeme zasáhnout do vnímání pocitů tepla a chladu v těle, uvolňovat či zpevňovat, vysušovat nebo zvlhčovat…
Toto celostní poznání umožní v nemalém rozsahu řídit chování těla potřebným způsobem, zdaleka ale nezahrnuje celý potenciál našich možností. V posledních letech se dere do popředí zájmu laické i odborné veřejnosti psychosomatika – vědní obor hledající vztahy mezi pochody probíhajícími v lidské mysli a fungováním fyzického těla. Tedy něco, s čím východní filozofie pracují jako s nedílnou součástí lidského bytí. Víme dnes, že moderní psychologie výživy začíná odhalovat skutečně zajímavé souvislosti mezi komunikací duše a těla, které se navenek projevují odlišným apetitem a vztahem k jídlu.
Základy všech těchto oblastí jsou předmětem kurzu Poradce pro výživu, jehož obsah včetně studijního systému neustále rozvíjíme. Cílem tohoto kurzu je soustředit na jednom místě ty nejdůležitější znalosti o výživě ve vztahu ke zdraví a naučit každého studenta vše převádět do praxe.
Kurz je možné studovat ve dvou variantách:
Pro zájemce o výživu, kteří z jakýchkoli důvodů nechtějí investovat půl roku svého života do vzdělávání a současně mají potřebu cílit na specifická témata, postupně rozšiřujeme nabídku jednoměsíčních kurzů:
- Výživa ve sportu,
- Strava a imunitní systém,
- Low carb diety,
- Vše o hubnutí,,
- Vegetariánství a veganství v praxi,
- Makrobiotika v české kuchyni,
- Výživa dětí,
- Tajemství biologického věku,
- Průvodce výživou při diabetu.
I přesto, že se kurzem Poradce pro výživu prolíná problematika psychosomatiky, není možné se tady z časových důvodů pouštět do hlubších aspektů poznání lidské mysli. Dlouhá léta jsem váhal, jakým způsobem koncipovat toto téma tak, aby bylo co nejlépe „stravitelné“ pro širokou masu lidí. Vznikl jednoměsíční kurz Meditace pro začátečníky, na který obsahově navazuje víkendový pobytový seminář Síla myšlenky.
Studijní systém je propojen s výukovou aplikací ZOF, která slouží jako pomůcka pro převádění naučené teorie do praxe v podobě tvorby jídelníčků pro různé modelové situace.
Mgr. Martin Jelínek
Mgr. Viera Krčmáriková
Veľmi pekne ďakujem za príležitosť naučiť sa veľa o výžive a tak si otvoriť dvere do ďalšej oblasti, ktorá ma zaujíma. Popri zamestnaní pracujem aj ako inštruktorka skupinových cvičení. Čoraz častejšie som sa stretla u klientov so záujmom o výživové poradenstvo, tak som sa rozhodla spojiť obe v jedno a bolo to správne rozhodnutie. Možnosť absolvovať tento kurz online formou bola pre mňa najlepšou voľbou ako zvládnuť štúdium popri zamestnaní a vedľajších činnostiach, ktorým sa venujem. Kurz mi veľmi pomohol pochopiť, ako vlastne naše telo, ale najmä metabolizmus funguje a ako si prostredníctvom stravy môžeme nájsť správnu cestu a tak vyriešiť mnoho zdravotných problémov a cítiť sa dobre. Učivo bolo dostatočne vysvetlené a upevnené prostredníctvom aplikovania teórie vytváraním jedálničkov cez konkrétne problémy, s ktorými sa stretneme v praxi. Veľmi oceňujem snahu o vysvetlenie základov výživy a viacerých smerov stravovania, či z pohľadu filozofie tradičnej čínskej medicíny, alebo ajurvédy. Hoci som základ úspešne absolvovala a už ako tak spracovala, teším sa na ďalšie vzdelávanie v tejto oblasti a verím, že všetky informácie, ktoré pomohli nielen mne, pomôžu aj mojim budúcim klientom.
Kateřina Kmínková
Kurz Poradce pro výživu jsem se rozhodla studovat, protože jsem chtěla začít dělat něco nového, co mě bude bavit, naplňovat a bude prospěšné pro všechny. Toto všechno jsem ve svém bývalém zaměstnání již nenacházela. Kurz mě velice bavil, zpracovávání myšlenkových map bylo jednoduché a zároveň velmi edukativní. Jeho velkou výhodou je i systém ON-LINE kurzu, který jsem mohla dělat z domova, když jsem měla čas. Kurz mi pomohl nejenom utříbit si své znalosti v oblasti zdravé výživy a naučit se mnoho nového, ale i v některých oblastech úplně změnit názor na věc. Také jsem velmi přivítala srozumitelné vysvětlení základů Ajurvédy a Tradiční čínské medicíny. Kurz Poradce pro výživu mi pomohl v mém novém profesním startu a těším se na své zákazníky.
Ing. Kateřina Sanetrníková
V rámci své pracovní činnosti v oblasti výživy jsem hledala ten správný kurz, který by mě posunul dále. Jelikož jsem ale máma 3 malých dětí, bylo pro mě složité každý týden dojíždět na nějaký kurz o výživě. Až jsem natrefila na online kurz Poradce pro výživu a suplementaci, který se mi zalíbil svým širokým záběrem, formou studia a náhledu na výživu z více oblastí. Kurz byl pro mě velmi užitečný a potvrdil mi, že jsem se vydala správným směrem. V kurzu jsem si prohloubila své znalosti v dané oblasti a získala spoustu nových informací. Vřele kurz doporučuji každému, kdo má opravdu zájem pomoci ostatním a nejde mu jen o certifikát.