Košík

Kurzy ATAC

Zpět na kurzy

Výživa ve sportu

Průvodce efektivním stravováním pro sportovce všech úrovní

Sportovní výkon začíná na talíři. To platí pro vrcholové i rekreační sportovce. Dvojnásob pak pro ty, kdo se sportem začínají. V on-line kurzu „Výživa ve sportu“ dostanete jasný a praktický návod, jak se stravovat při různých formách pohybové aktivity.

Vyberte si, co zajímá právě vás:

Sportuji na vrcholové nebo výkonnostní úrovni

V našem kurzu se naučíte vytvářet jídelníček tak, aby vedl k navýšení výkonnosti, zlepšení práce s energií i urychlení regenerace. Součástí kurzu je i praktická tvorba jídelníčku, získáte také ucelený přehled v užívání doplňků stravy.

Přidejte se k fotbalistům FC Slovan Liberec, sprinterce Janě Slaninové, oštěpaři Petru Fridrichovi a dalším sportovcům, se kterými na výživovém poradenství ve sportu již spolupracujeme.

Se sportem začínám

Se sportem začínají nebo se k němu po dlouhé době nečinnosti vracejí. Nejčastěji proto, že chtějí zhubnout, nebo zmírnit následky civilizačních chorob. Mají špatnou fyzičku a jako „bonus“ navíc nízké sebevědomí. A pak si koupí běžecké boty nebo kolo, permanentku do posilovny nebo začnou cvičit doma. Potud je vše dobře.

Kde ale velmi často ke změně nedojde – na talíři. Přitom právě na něm se při sportu neodpouští ani ta nejmenší chyba. Špatně zvolený jídelníček sebere sílu, zpomalí regeneraci, zvýší riziko zranění. Z dobrého úmyslu „začít se hýbat“ se může lehce stát černá můra.

Předejděte tomu. V kurzu Výživa ve sportu se i naprostý sportovní začátečník naučí:

  • Jak, kdy a co správě jíst během celého dne, kdy sportuje.
  • Co si dát před sportovní aktivitou, co po ní a čím doplnit energii během cvičení.
  • Sestavit si vhodné jídelníčky pro vytrvalostní i silové tréninky.
  • Jak sportovní výživou urychlit regeneraci a předcházet zraněním.

Forma kurzu

Kurz je on-line – kombinuje webináře s e-learningovou částí. Je zahájen úvodní videolekcí v délce 3 hodin, která je zaměřena na představení kurzu a vysvětlení základních pojmů. Následuje 12 dní e-learningového studia, 8 videolekcí (víkend) a dalších 12 dní e-learningového studia. Zakončen je praktickou tvorbou stravovacích režimů pro konkrétní sportovce na výukové hře ZOF, 2 hodinovým webinářem, závěrečným testem a předáním certifikátu.

Obsah kurzu

1. Úvodní videoškolení (3 hodiny):

  • funkce trávicího traktu
  • význam a funkce jednotlivých živin ve stravě
  • základní pravidla stravování
  • pitný režim

2. E-learningová část (12 dní):

  • typy metabolismu
  • funkce a vliv jednotlivých potravin na metabolismus
  • jednotlivé formy fyzické aktivity

3. Videolekce:

  • základní pravidla výživy při pohybové aktivitě
  • základy sportovní doplňkové výživy

4. E-learningová část (12 dní):

  • problematika redukce i nárůstu hmotnosti
  • sportovní doplňková výživa
  • metabolické typování

5. Závěrečný webinář:

  • praktická tvorba jídelníčků při jednotlivých sportovních aktivitách
  • analýza tělesných parametrů
  • jak užívat doplňky stravy
  • jak a kde nakupovat vhodné potraviny
  • jak a kde nakupovat vhodné doplňky stravy
  • závěrečný test

Spolupráce s předními českými sportovci

Pravidla sportovní výživy, která Vás naučíme v tomto kurzu, s úspěchem dlouhodobě praktikují i vybraní reprezentanti ČR.

Centrum individuálních sportů Ostrava (CISO)

"Spolupracuji s panem Mgr. Jelínkem již přes tři roky a vidím, že tato systematická spolupráce vede k ohromné psychické vyrovnanosti mých dcer a svěřenkyň a k zlepšení fyzických parametrů jak při tréninku, tak následně i na atletických soutěžích".

Taťána Netoličková – ředitelka CISO

FC Slovan Liberec

Od roku 2013 spolupracujeme s prvoligovým fotbalovým týmem FC Slovan Liberec. Hráčům poskytujeme odborné poradenství v oblasti zdravé výživy s cílem navýšit celkovou výkonnost a podpořit pozátěžovou regeneraci.

Ester Konečná

Ester Konečná

Po absolvování kurzu a přechodu na nový systém stravování mám plně pod kontrolou nejen svoji tělesnou hmotnost, ale především regeneraci u vícefázových tréninků. Trénuji společně s chlapama, fyzickou kondicí jsem na tom lépe než většina z nich. Díky tomu zvládám náročná soustředění mnohem lépe a navíc s čistou hlavou, snadněji se pak koncentruji na techniku…

  • Mistryně ČR 2012 a 2013

Matheus Kuznik

Matheus Kuznik

Pana Martina Jelínka jsem oslovil zhruba před rokem, kdy jsem potřeboval razantně snížit váhu na nadcházejcí zápas v bojovém sportu. Předtím jsem snižoval váhu bez odborníka, na vlastní pěst, a bylo to velice obtížné. Pod odborným vedením pana Jelínka se mi na požadovanou váhu dostat podařilo, a to na rozdíl od mého soupeře, který tento úkol, a to i přesto, že také spolupracoval s výživovým poradcem, nezvládl a požadované váhy nedosáhl. Dalším pozitivem je, že se mi od začátku spolupráce s panem Jelínkem se výrazně zlepšila kondice a cítím se o dost lépe.

Katarína Hranaiová

Katarína Hranaiová
  • 4th place: National Championship, CZE individual time trial
  • 1st place: National Academical Championship, CZE individual time trial
  • 1st place: GP Kirchheim-Teck Lightweight Cup, GER road race
  • 2nd place: GP Spoke Giant League, CZE criterium
  • 3rd place: Memorial J.Menharta a L.Hellera Trebusin - Czech Cup, CZE road race
  • 4th place: GP Banque Degroof Luxembourg, LUX individual time trial
  • A mnoho dalších úspěchů...
  • Oficiální web zde

Petr Polák

Petr Polák
  • Trenér fitness
  • Osobní individuální trénink pro 1, nebo 2 osoby.
  • Sestavení tréninkového plánu, seznámení s harmonogramem tréninkové jednoty.
  • Seznámení se základním procesy formování postavy.
  • Vedení a sestavení individuálního tréninkového cyklu letní přípravy pro lední hokejisty.
  • Oficiální web zde

Jana Slaninová

  • reprezentantka ČR ve sprintu
  • 1. místo na M ČR 2005 žactva v hale na 300 m
  • 1.místo na M ČR juniorek 2009 na 200 m
  • 3x1.místo na MU 2009
  • semifinalistka na MEJ 2009 na 200 m
  • 2x 3. místo na M ČR do 22 let 2009 v běhu na 100 a 200 m
  • účastnice PMEZ 2009 v Moskvě
  • 1. místo na Akademickém M ČR 2010 na 60 m v hale
  • účastnice MU do 22 let 2010 ve Slovinsku

Petr Frydrych

  • nar. 13. 1. 1988
  • 2. místo na mistrovství Evropy do 22 let 2009
  • 1. místo na MČR v atletice 2009
  • 1. místo na MČR do 22 let 2009
  • Český rekord do 22 let – 84.96m
  • 1. místo na MČR do 22 let 2007
  • 1. místo na MČR juniorů 2007
  • 1. místo na MČR do 22 let 2007
  • 2. místo na MČR do 22 let 2008
  • MSJ Peking 2006
  • 1. místo na MČR dorostu 2005
  • 1. místo na mezistátním utkání 2003, 2005 a 2007

Richard Stehlík

  • Draftován: Nashville Predators, 2003, 3.kolo, 76. v pořadí
  • Účast na seniorském MS: 2x (2006, 2007)
  • QMJHL: 87 záp, 19+41, 60 bodů
  • CZ extraliga: 94 záp, 11+8, 19 bodů
  • Sherbrooke Beavers (QMJHL)
  • Lewiston MAINEiacs (QMJHL)
  • HC Sparta Praha (Česko)
  • Milwaukee Admirals (AHL)

Romana Dubnová

  • seniorská reprezentantka ČR ve skoku vysokém
  • osobní rekord 196 cm
  • 2. místo na M ČR 2006 ve skoku vysokém
  • účastnice ME v Goteborgu 2006
  • účastnice ME v Birminghamu 2007
  • 1. místo na M ČR 2007 ve skoku vysokém
  • účastnice MS 2007 v Osace ve skoku vysokém
  • finalistka Olympijských her v Pekingu 2008

Peter Mikulenka

  • seniorský reprezentant ČR
  • 2. místo v žebříčku ČR 2006 na 3 000 m př.
  • 3. místo v žebříčku ČR 2006 v hodinovce
  • 1. místo na M ČR dospělých 2007 na 3 000 m př.
  • 2 x 1. místo na Akademickém mistrovství ČR
  • na 3 km př. a 5 km
  • 3. místo na EP ve Finsku 2007 na 3 000 m př.

Lektor kurzu
Martin Jelínek

Certifikovaný výživový poradce, autor sedmi úspěšných knih. Podílí se na pořadu České televize Pod pokličkou, je autorem webu Skolazdravehovareni.cz.

Dosud absolvoval více než 3 000 přednášek, mezi jeho klienty patří řada českých olympioniků.

Víte, že...

  • Pokud organismu chybí 0,5 litru tekutin, sníží se celková sportovní výkonnost v průměru o 20%?
  • Jedním z vhodných iontových nápojů po sportovní aktivitě je i nealkoholické pivo? Obsahuje totiž široké spektrum vitamínů, důležitých minerálních látek i sacharidů, které podporují regeneraci unaveného organismu.
  • Rozdíl v rychlosti obnovy glykogenu (zásobního cukru ve svalech) u správně a nevhodně nastavené stravy může být více než dvojnásobný? Tímto know-how výrazně zasahujeme do rychlosti regenerace po zátěži.
  • Pro maximální podporu výkonu i regenerace organismu není potřeba užívat zbytečná kvanta doplňků stravy? Naší filozofií je pravidlo tří produktů – je skutečně možné zvolit pouze 3 vhodné suplementy k tomu, abychom posunuli úroveň fungování organismu o třídu výš.

Více informací o formě a způsobu studia u nás:

Vložte svůj e-mail a my Vás upozorníme na konání dalšího turnusu tohoto kurzu:

Cena včetně DPH:

4 900 Kč (193 €)

Termín zahájení:

6. listopadu 2017
Typ:On-line kurz
Rozsah kurzu:26 dní

V ceně získáte:

1 / 91 studijních hodin pod přímým vedením Martina Jelínka.

2 / Certifikát o absolvování kurzu a složení zkoušky.

3 / Výukovou hru ZOF pro tvorbu jídelníčků.

4 / Časově výhodný systém studia.

5 / Závěrečný test.

6 / Pravidelné telefonické a e-mailové konzultace s lektorem Martinem Jelínkem.

Proč zvolit kurz Martina Jelínka?

  • Komplexní pohled na problematiku výživy - stejný prostor u nás mají západní věda i principy východních filozofií.
  • Alternativní stravování – součástí kurzu jsou i principy vegetariánství a veganství, na které se v dnešní době orientuje stále více sportovců.
  • Pomůžeme vám se prosadit - razíme zásadu, že absolvent není konkurent, ale kolega.
  • Unikátní metoda výuky - součástí kurzu je nácvik tvorby jídelníčků na deskové hře, jejímž autorem je Martin Jelínek.

Přihláška do kurzu:

Vyplňujte všechny údaje s diakritikou. Údaje slouží k vystavení faktury a certifikátu (je-li součástí kurzu).
V případě dotazů si projděte sekci nejčastější dotazy, nebo nás kontaktujte.

Výživa ve sportu

       Počet účastníků:       

Cena vč. DPH: 4 900 Kč (193 €)