Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Forma studia

Forma studia

Forma studia

Protože je stále větší zájem o on-line způsob studia, který nabízí určitou formu svobody, snažíme se našim studentům připravit takový systém, který je co nejefektivnější a současně uživatelsky maximálně pohodlný. Forma studia má v našich kurzech jednoduchou strukturu:

Základem každého kurzu jsou informace v textové podobě. Na každý studijní den připadá (dle konkrétního kurzu) jednatři lekce. U většiny kurzů se studuje každý den (7 dní v týdnu), kde neděle je oddychová v podobě souhrnného týdenního testu. Některé kurzy mají režim trochu volnější (4-5 studijních dní v týdnu). Úroveň odbornosti těchto textových lekcí je relativní. Protože je naším cílem poskytovat vzdělání, které je uplatnitelné v praxi a nesnažíme se vychovávat žádné odborníky, jsou lekce dobře srozumitelné prakticky pro každého. Nezacházíme do zbytečných detailů, pro tyto necháváme prostor v Poradně. Rozsah lekcí se liší, vždy záleží na konkrétním tématu, v průměru jsou to dvě normostrany.

Nejrozsáhlejší kurz je Poradce pro výživu, u kterého si zakládáme na faktu, že poskytuje nejkomplexnější vzdělání v oblasti zdraví a výživy. Aby jej byl schopen zvládnout opravdu každý, je princip jeho studia postaven na tvorbě myšlenkových map. Tyto sice nejsou povinné, ale důrazně je všem doporučujeme vytvářet, protože praxe ukázala, že s jejich pomocí je úspěšnost studijních výsledků na mnohem větší úrovni. Tvorba map není nijak časově náročná – ať už je studenti vytváří ručně na papír či v počítači, zabere pouze několik málo minut na jednu lekci.

Ke každé lekci je k dispozici krátký test, ve kterém si studenti procvičí znalosti z dané lekce. Vedle souhrnných testů (na konci každého týdne) čeká studenty test závěrečný, na základě jehož úspěšného složení obdrží certifikát o absolvování kurzu.

Nedílnou součástí našeho systému studia je výuková aplikace ZOF, na které se učíme vytvářet celodenní jídelníčky pro konkrétní situace. Systém vypadá tak, že student dostane úkol vytvořit návrh celodenního stravování pro muže nebo ženu s konkrétními fyzickými parametry (výška, tělesná hmotnost, bazální metabolismus) a jasně definovaným cílem – například zaměřený na obsahy jednotlivých živin, vegetariánství, makrobiotický režim, redukční režim, dětskou populaci či sportovce, konkrétní zdravotní situaci (poruchy funkce štítné žlázy, imunity, záněty střevního traktu a mnohá další témata, kterým se v kurzech věnujeme). Po úspěšném splnění každého úkolu (= všech nutričních požadavků) se student dostane ke vzorovému jídelníčku včetně podrobného komentáře, který navazuje na obsah dané lekce.

Tato aplikace je k dispozici pouze u vybraných lekcí, nenachází se úplně u každé. Vždy se snažíme o to, aby studium bylo časově zvládnutelné pro každého – protože tvorba úkolů na této hře zabere určitý čas, nechceme, aby se z této výukové povinnosti stalo utrpení, ale dodržel se princip hraní si v duchu principů, které kázal už Jan Ámos Komenský. Tvorba těchto jídelníčků v aplikaci ZOF je povinná – každý, kdo kromě znalostí touží i po certifikátu o absolvování kurzu, musí mí splněny všechny tyto úkoly.

Součástí každého kurzu je i on-line Poradna. Jako lektor kurzů jsem tady vždy plně k dispozici a odpovídám na všechny dotazy, které souvisí s aktuálně probíranými tématy. Poradna je anonymní, všechny dotazy i odpovědi archivujeme. Stávají se tak nedílnou součástí studijního obsahu jednotlivých kurzů a výrazným způsobem je tak informačně obohacují. Největší potenciál v tomto směru nabízí kurz Poradce pro výživu, který pořádáme již od roku 2006 a kde informační obsah celé poradny v dnešní době odpovídá rozsahu celého půlročního kurzu.

Součástí většiny kurzů jsou i předtočená videa, která nahrazují živá školení. U jednoměsíčních kurzů se nachází v průměru jedno týdně, u kurzu Poradce pro výživu je to jedno za měsíc. Jejich účelem je nejen shrnutí probíraných témat, ale i rozšíření informací k vybraným lekcím.

Často jsou kladeny dotazy, zda je nutné studovat přesně dle daného schématu, tedy každý den. V žádném případě to nezbytné není, přístup k jednotlivým lekcím zůstává všem ve studijní sekci k dispozici. Je možné se k nim vracet, případně studovat s jakýmkoli zpožděním.

Běžně se stává, že v průběhu kurzu dojde u studujících ke změně v organizaci svého času. Zjistí, že nezvládají zpracovávat jednotlivé lekce a dostávají se do časového skluzu, případně nezvládnou dokončit kurz společně s celým turnusem. V takových situacích se vůbec nic neděje, není podmínkou dokončit kurz v konkrétním termínu.

Vždy vycházíme studujícím vstříc a každou takovou situaci řešíme individuálně.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Co říkají o studiu naši absolventi

Ing. Marek Smetana

Když sa zpětně ohlédnu, su moc rád, že nastúpil sem na kurz, co vedl stravní mistr, magistr Martin Jelínek. Dozvěděl sem sa, co tisíce let východní nauky tvrdijá, ale aj širú škálu stravo-vědních novinek. Kurz byl pestrý, nechyběly snáď žádné stravovací teorie. Kdo pozor dával a na lekce sa připravovál, ve stravě včíl jistě tuší, kerá bije... Veganem že jest pan Jelínek navzdory, zastává objektivní stravovací názory. Velké díky, mistře, že ste mně byl v rámci kurzu ochoten všecky informace a rady darovat! A dík a chvála patří aj Vaším kurzom o mléce, cukrovce a jak sa majú děcka stravovat!

Petra Menšíková

Pane Jelínku, chtěla bych Vám moc poděkovat za možnost vzdělávat se pod Vašim vedením v oboru poradenství ve výživě. Na rozdíl od studijních let, jsem se na každou přednášku velmi těšila a jsem vděčná za tuto zkušenost a spoustu přínosných informací. Také volba školitelů je super a tím, že je každý přednášející, z jiného "těsta", přináší na dané téma, jiný způsob osvěty a to vnímám jako velký přínos. V každém případě to nebyl můj poslední kurz "u Vás" a hned jak mi možnosti dovolí, budu se těšit opět na viděnou ;-) Také velmi vítám Vaši vstřícnost v zodpovídání všetečných dotazů a snahu absolventy, kteří kurz již absolvovali, motivovat na jejich cestě dál a v rámci svých možností je podporovat, čímž vloženou investici do kurzu činíte zanedbatelnou položkou, která se mnohonásobně vrátí! Mějte se moc fajn a díky za tuhle přínosnou zkušenost!

Ondra a Míša Dobiáškovi

Představte si, jaké by to bylo, mít učitele, který pozoruhodným tempem osobně i profesně roste již větší polovinu svého života, vědecký přístup západního světa je jeho základnou, nikoliv stropem, má odvahu jít proti proudu, jde-li proud špatným směrem, díky obdivuhodné šíři i hloubi svého poznání vás dokáže vzdělávat poutavě a v souvislostech, rozumí významu harmonie těla i mysli pro lidské zdraví, svou životosprávou je nejlepším příkladem své vlastní nauky, jeho reálné výsledky v pomoci lidem dávají mnoho důvodů mu pozorně naslouchat, sám má však ve zvyku více naslouchat, než mluvit, pokora, úsměv a respekt jsou mu vlastnostmi nejbližšími. Takto by se dalo pokračovat, ale slova nestačí. Musíte to zažít. Martin Jelínek je velmi inspirativní osobnost, která nás – vždy jakoby mimochodem – dovede něčím novým fascinovat, kdykoli máme to privilegium se s ním znovu setkat. Za těch více než 10 let, co se od něj na různých frontách učíme, ani za celou éru našeho akademického studia jsme nepoznali kantora, který by v člověku lépe dokázal zažehnout lásku k poznání. Je velmi cenné, že v Čechách již rostou následovníci jeho školy, neboť právě takoví učitelé by měli stát po boku každému, kdo chce umět sobě či druhým smysluplně mluvit do toho, jak nakládat se svým zdravím. Díky Kurzům ATAC se taková šance otevírá i vám.