Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Forma studia

Forma studia

Forma studia

Protože je stále větší zájem o on-line způsob studia, který nabízí určitou formu svobody, snažíme se našim studentům připravit takový systém, který je co nejefektivnější a současně uživatelsky maximálně pohodlný. Forma studia má v našich kurzech jednoduchou strukturu:

Základem každého kurzu jsou informace v textové podobě. Na každý studijní den připadá (dle konkrétního kurzu) jednatři lekce. U většiny kurzů se studuje každý den (7 dní v týdnu), kde neděle je oddychová v podobě souhrnného týdenního testu. Některé kurzy mají režim trochu volnější (4-5 studijních dní v týdnu). Úroveň odbornosti těchto textových lekcí je relativní. Protože je naším cílem poskytovat vzdělání, které je uplatnitelné v praxi a nesnažíme se vychovávat žádné odborníky, jsou lekce dobře srozumitelné prakticky pro každého. Nezacházíme do zbytečných detailů, pro tyto necháváme prostor v Poradně. Rozsah lekcí se liší, vždy záleží na konkrétním tématu, v průměru jsou to dvě normostrany.

Nejrozsáhlejší kurz je Poradce pro výživu, u kterého si zakládáme na faktu, že poskytuje nejkomplexnější vzdělání v oblasti zdraví a výživy. Aby jej byl schopen zvládnout opravdu každý, je princip jeho studia postaven na tvorbě myšlenkových map. Tyto sice nejsou povinné, ale důrazně je všem doporučujeme vytvářet, protože praxe ukázala, že s jejich pomocí je úspěšnost studijních výsledků na mnohem větší úrovni. Tvorba map není nijak časově náročná – ať už je studenti vytváří ručně na papír či v počítači, zabere pouze několik málo minut na jednu lekci.

Ke každé lekci je k dispozici krátký test, ve kterém si studenti procvičí znalosti z dané lekce. Vedle souhrnných testů (na konci každého týdne) čeká studenty test závěrečný, na základě jehož úspěšného složení obdrží certifikát o absolvování kurzu.

Nedílnou součástí našeho systému studia je výuková aplikace ZOF, na které se učíme vytvářet celodenní jídelníčky pro konkrétní situace. Systém vypadá tak, že student dostane úkol vytvořit návrh celodenního stravování pro muže nebo ženu s konkrétními fyzickými parametry (výška, tělesná hmotnost, bazální metabolismus) a jasně definovaným cílem – například zaměřený na obsahy jednotlivých živin, vegetariánství, makrobiotický režim, redukční režim, dětskou populaci či sportovce, konkrétní zdravotní situaci (poruchy funkce štítné žlázy, imunity, záněty střevního traktu a mnohá další témata, kterým se v kurzech věnujeme). Po úspěšném splnění každého úkolu (= všech nutričních požadavků) se student dostane ke vzorovému jídelníčku včetně podrobného komentáře, který navazuje na obsah dané lekce.

Tato aplikace je k dispozici pouze u vybraných lekcí, nenachází se úplně u každé. Vždy se snažíme o to, aby studium bylo časově zvládnutelné pro každého – protože tvorba úkolů na této hře zabere určitý čas, nechceme, aby se z této výukové povinnosti stalo utrpení, ale dodržel se princip hraní si v duchu principů, které kázal už Jan Ámos Komenský. Tvorba těchto jídelníčků v aplikaci ZOF je povinná – každý, kdo kromě znalostí touží i po certifikátu o absolvování kurzu, musí mí splněny všechny tyto úkoly.

Součástí každého kurzu je i on-line Poradna. Jako lektor kurzů jsem tady vždy plně k dispozici a odpovídám na všechny dotazy, které souvisí s aktuálně probíranými tématy. Poradna je anonymní, všechny dotazy i odpovědi archivujeme. Stávají se tak nedílnou součástí studijního obsahu jednotlivých kurzů a výrazným způsobem je tak informačně obohacují. Největší potenciál v tomto směru nabízí kurz Poradce pro výživu, který pořádáme již od roku 2006 a kde informační obsah celé poradny v dnešní době odpovídá rozsahu celého půlročního kurzu.

Součástí většiny kurzů jsou i předtočená videa, která nahrazují živá školení. U jednoměsíčních kurzů se nachází v průměru jedno týdně, u kurzu Poradce pro výživu je to jedno za měsíc. Jejich účelem je nejen shrnutí probíraných témat, ale i rozšíření informací k vybraným lekcím.

Často jsou kladeny dotazy, zda je nutné studovat přesně dle daného schématu, tedy každý den. V žádném případě to nezbytné není, přístup k jednotlivým lekcím zůstává všem ve studijní sekci k dispozici. Je možné se k nim vracet, případně studovat s jakýmkoli zpožděním.

Běžně se stává, že v průběhu kurzu dojde u studujících ke změně v organizaci svého času. Zjistí, že nezvládají zpracovávat jednotlivé lekce a dostávají se do časového skluzu, případně nezvládnou dokončit kurz společně s celým turnusem. V takových situacích se vůbec nic neděje, není podmínkou dokončit kurz v konkrétním termínu.

Vždy vycházíme studujícím vstříc a každou takovou situaci řešíme individuálně.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Co říkají o studiu naši absolventi

Mgr. Jana Bytčáneková

Pre online kurz Poradce pro výživu a suplementaci som sa rozhodla po dlhšom rozmýšľaní; hľadala som niečo podobné u nás na Slovensku, ale nič ma tak neoslovilo ako tento kurz. Má všetky atribúty kvalitného kurzu - je dlhodobý a súčasne intenzívny; online forma umožňuje ísť si vlastným tempom štúdia, zároveň každodenné dodávanie troch lekcií nedovolí príliš si odkladať prípravu myšlienkových máp a samotné štúdium. Systém štúdia cez myšlienkové mapy mi vyhovuje, mám s nimi skúsenosti z minulých rokov. Študijné texty sú relatívne stručné, ale informačne bohaté. Alternatívne pohľady na výživu s uplatnením princípov tradičnej čínskej medicíny alebo ajurvédy ma veľmi potešili, vďaka nim som si potvrdila to, čo som už predtým intuitívne robila. V súčasnosti nepracujem v oblasti výživového poradenstva, zatiaľ len radami pomáham záujemcom z rodiny alebo priateľom. V blízkej budúcnosti by som sa však chcela v tejto sfére, s dôrazom na holistický prístup k človeku, realizovať a aj keď viem, že je to záležitosť celoživotného vzdelávania a neustálej práce na sebe, kurz Martina Jelínka mi dal veľmi solídny základ, na ktorom sa dá kvalitne stavať. A určite si vyberiem z ponuky jeho ďalších kurzov, už som si vybrala minimálne tri môjmu srdcu blízke.

Mgr. Taťána Rovnerová

Kurz poradce pro výživu a suplementaci mě naprosto nadchnul svým velice širokým záběrem témat, která souvisí s výživou člověka. Jako jediný kurz tohoto druhu na našem trhu nabízí celostní pohled na téma výživy, zahrnuje nejen mainstreamové pojetí západní medicíny, ale doplňuje jej přístupem tradiční čínské medicíny a ajurvédy. Velmi vhodně pak mozaiku znalostí dotváří základní informace z oblasti homeopatie, přírodní medicíny, jednotlivých výživových směrů či specifika výživy při různých chronických onemocněních. Pozitivně mě překvapila pečlivě propracovaná forma, kterou probíhal on-line kurz. A pomyslnou třešinkou na dortu byl naprosto skvělý osobní přístup lektora kurzu Mgr. Martina Jelínka.

Karolína Smutná

Do kurzů Pana Jelínka jsem šla již jako člověk pracující v oboru. Rozhodla jsem se vzít si pod sebe výpomoc a když jsem pro ni hledala kvalitní kurz, který by absolvovala a nabyla potřebné vědomosti, dostala jsem doporučení na kurzy ATAC. Při zjišťování podrobností o průběhu kurzu, mě velice zaujalo několik zásadní věcí. Zaprvé délka kurzu, která byla dvojnásobná oproti ostatním „rychlokurzům“, možnost kombinace online studia i prezenční podoby a především možnost využívat výukové hry, kde nabyté vědomosti ihned převádíte do praxe a dostanete skvělou zpětnou vazbu. Neváhala jsem a přihlásila jsem do kurzu nejen moji novou výpomoc, ale také sebe. Myslela jsem si, že po 8 letech praxe ve fitness průmyslu, sestavování jídelníčků a desítkách školení si půjdu pouze „osvěžit“ znalosti, ale už od prvního společného semináře v Praze jsem byla naprosto vyvedená z omylu. Pan Jelínek má naprosto odlišný styl výuky a také pohled na danou tématiku. Byla jsem z jeho přístupu naprosto nadšená a častokrát jsem poslouchala jeho přednášky se zatajeným dechem a snažila se pochytit každé slovo. Neříkám, že mi nedalo zabrat otevřít svoji hlavu trošku jinému stylu myšlení, než je to klasické fitness smýšlení, snažit se věci propojit, více přemýšlet nad vztahem příčina- důsledek. Ale byla jsem nadšená z toho, jak najednou vše dávalo smysl, pochopila jsem souvislosti a nahlédla pod povrch dokonalého vztahu mezi výživou a lidským tělem. Byla jsem nadšená tak moc, že jsem se s Panem Jelínkem dohodla na pokračování sebevzdělávání v podobě osobních konzultací, kdy za ním jednou za čas jedu z Prahy do Ostravy a vždy se nemůžu dočkat, co nového se dozvím a naučím. Kdysi jsem četla krásné pořekadlo: „když je žák připraven, zjeví se učitel“ a já jsem neskutečně šťastná, že se „zjevil“ v mém životě Pan Jelínek a je mi ctí učit se od něj. Pokud jste tedy připravení - našli jste toho nejlepšího učitele.