Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Jsem přísný lektor?

Jsem přísný lektor?

Jsem přísný lektor?

Nejsem :-)

Jsem pouze náročný. Primárně sám na sebe, protože jsem si vědom, že vzdělání, které poskytuji, nemalým způsobem ovlivňuje kvalitu životů nejen studujících, ale i jejich okolí. Z této pozice chci poskytovat co nejkompletnější informace ve stravitelné formě pro každého. Jedinou smysluplnou možností je zaujmout celostní pohled na problematiku výživy. Jedině tak si z kurzů odnese každý to, co chce a současně potřebuje.

A protože jsem v přístupu k životu maximalista, tuto (ne)šťastnou vlastnost mám tendenci přenášet i do studia. Dochází například k tomu, že na základě neustálých zpětných vazeb od studujících mám snahu kurzy průběžně upravovat a tím je i vylepšovat. Musím se přitom držet na uzdě, aby celkový rozsah jednotlivých lekcí i úroveň jejich odbornosti nepřesahovaly rámec, který by zlikvidoval studijní snažení většiny zájemců.

Abych žil s čistým svědomím, že studenty opravdu něco naučím, je systém studia nastaven nekompromisně, což se na první pohled může tvářit přísně. Mám teď na mysli nejen kurz Poradce pro výživu, o který je obecně největší zájem, ale i kurzy Výživa dětí, Výživa ve sportu, Makrobiotika v české kuchyni, Vegetariánství a veganství v praxi, Tajemství biologického věku, Meditace pro začátečníky. Každý, kdo si kurz zaplatí, jím i projde. Certifikát o jeho absolvování ale obdrží pouze ten, kdo splní všechny podmínky studia:

  • Úspěšné složení všech testů včetně závěrečného,
  • Vytvoření všech úkolů v podobě jídelníčků ve výukové hře ZOF,
  • V případě kurzu „Poradce pro výživu“ i obhájení seminární práce.

V podstatě nejsem přísný, protože takový lektorský status vyvolá vždy v mysli studujícího určitou formu odporu či stresu. A to je přesný opak pohody a schopnosti v klidu rozjímat nad vztahy a souvislostmi mezi fakty, což je základ úspěchu v každé filozofii.

Není to tedy přísnost, ale úroveň mojí náročnosti k přístupu ke studiu a snaha předat co nejvíce. Ke každému, kdo tak projde jakýmkoli mým kurzem, u kterého se skládají závěrečné zkoušky, chovám hlubokou úctu, protože vím, že musel splnit moje podmínky studia. Ty jsou jednoduché, ale ne snadné. Vím to proto, že kladu nemalé nároky především sám na sebe, a něco podobného očekávám i od svého okolí.

Každý máme možnost a schopnost svým dílem přispět ke zlepšení tohoto světa. Toho dosáhneme kladením si vyšších nároků – sami na sebe i svoje okolí. Přísnost je pouze egoistický stav mysli, kdy vytváříme nepřátelské prostředí. A v takovém není možné kvalitně a v klidu studovat.

Přísnost je nesmysl. Přežitek. Pozůstatek starých rádobyvzdělávacích metod a současně křečovitá snaha o nastolení atmosféry strachu a pochybností o svých vlastních schopnostech.

Toužím po předávání kvalitního vzdělávání v oblasti stravy a zdraví. Hrátky na přísné učitele rád přenechám jiným. A navíc se vnitřně nepovažuji za lektora, kouče ani učitele. Sám sebe vnímám jako průvodce. Průvodce stravou těla i mysli, který rád předává svoje zkušenosti všem, kteří mají skutečný zájem.

Co říkají o studiu naši absolventi

Miluše Heryšerová

Jelikož jsem vystudovaný chemický technolog a zároveň se profesně věnuji notifikaci doplňků stravy, pak studování a posuzování jednotlivých složek v potravinách či doplňcích stravy je mi zábavou tak i denním chlebem. I když vím, proč jsou určité látky do jídla přidávány a jaké vlastnosti mu dávají, tak můj hlavní cíl byl se těmto složkám v jídle vyhýbat. Chtěla jsem však svou znalost rozšířit a pochopit, jak lidské tělo hospodaří s jednotlivými makro i mikro složkami a jaký to má na naše tělo dopad. Dlouho jsem tedy hledala rozšiřující vzdělání, které by mi pomohlo pochopit vztah mezi tím co jíme a lidským zdravím. Zároveň jsem chtěla být schopna sestavit vyrovnaný jídelníček pro lidi s individuálními požadavky. Jsem velmi ráda, že jsem se rozhodla absolvovat distanční kurz Poradce pro výživu a suplementaci, který mi přiblížil, jak jídlo vnímat z pohledu východní i západní kultury, a hlavně mi pomohl pochopit jak a proč obohatit svůj jídelníček o určité potraviny ve vztahu k lidským nemocem či potravinovým intolerancím. Chtěla bych moc poděkovat p. Jelínkovi, že vytvořil kurz, který naprosto splnil má očekávání, celou organizaci, náplň kurzu, přehlednost jednotlivých témat a moderního pojetí celého kurzu. Zároveň oceňuji možnost vyzkoušet si připravit jídelníčky v praxi pomocí ZOF hry. Určitě se chci i nadále vzdělávat v dalších tématech a pokračovat i v dalších kurzech vedených p. Jelínkem.

Zuzana Bazalová

Myšlenkové mapy a zdůrazněná hlavní témata jsou fakt skvělá - kdyby nás na studiích navedli na správnou formu učení, vyvarovala bych se spousty zbytečných chyb a neúspěchů. V průměru mi jedna mapa trvá déle než bych chtěla, ale zrychluji a zlepšuji se. Neocenitelné je pro mě hlavně schopnost zapamatování tématu.

Ing. Marcela Krejčířová

Při hledání vhodného kurzu z oblasti zdravé výživy jsem ocenila možnost on- line studia, které mi umožnilo kurz zvládnout i během péče o 2 malé děti – princip průběžných testů člověka donutil studovat opravdu průběžně. Problematika zdravého stravování mě zajímá už dlouhou dobu, ale teprve po absolvování kurzu jsem si nabyté informace v hlavě utřídila a získala potřebný nadhled. Velmi jsem ocenila možnost seznámit se s různými alternativními směry stravování a také možnost konzultací s lektorem. Nyní přemýšlím který kurz absolvuji jako další.