Powered by Smartsupp
Kurzy ATAC

Vývoj nezastavíš

Vývoj nezastavíš

Když jsem v roce 2002 po ukončení sportovní kariéry a současně odprodání podílu ve firmě na výrobu a prodej doplňkové výživy pro sportovce začal s přednáškovou činností a poradenstvím, vypadal svět ještě „jinak“:

  • V podstatě neexistovaly systémy on-line školení a kurzů, jak jsou v oblibě dnes.
  • Spousta výživových teorií, které jsou dnes nedílnou součástí našeho života, ještě nespatřila světlo světa.
  • Většinu takzvaně „zdravých“ potravin by nadšenci do racionálního stravování dnes vůbec nekupovali, protože jejich složení a kvalita už neodpovídají současným normám či představám o „dokonalosti“.
  • Většina zájemců o zdravý životní styl vykazovala mnohem větší ochotu se vzdělávat na živých akcích, ne z pohodlí domova.

Živě si vzpomínám na první testovací verzi kurzu Poradce pro výživu v roce 2007, u kterého jsem se snažil vyjít vstříc potřebám zájemců z různých koutů naší země a systém studia nastavil tak, aby živé přednášky probíhaly jednou měsíčně. Ohlasy od studentů ukázaly, že tato varianta kombinovaná s domácím samostudiem je trefou do černého. Nebyl jsem ale příliš spokojen s výsledky, tedy úrovní know-how absolventů tohoto kurzu. V žádném případě ne proto, že by byli neschopní či se neučili, to ani omylem. Jsem si plně vědom toho, že každá ryba smrdí od hlavy a odpovědnost z nemalé části leží na mých bedrech. Začlenil jsem proto do systému studia tvorbu myšlenkových map. Dlouhodobě zpětné vazby od absolventů a jejich studijní výsledky potvrdily, že to byla správná volba. Vždy se samozřejmě najdou výjimky, kterým něco nevyhovuje či se nelíbí, s ohledem na jejich celkový počet je ale považujme za statisticky bezvýznamné.

Protože žijeme v informačním věku a vývoj společnosti se neustále zrychluje, je obzvlášť ve vzdělávání potřeba jít s dobou. Klasická skripta velmi rychle nahradil elektronický studijní systém, který rozvíjíme dodnes. Má svoje nesporné výhody:

  • Studium je dostupné každému, kdo vlastní počítač nebo tablet a má k dispozici internetové připojení.
  • V případě potřeby okamžitě aktualizujeme informace v jednotlivých lekcích u každého kurzu. Otevřeně tak můžu říct, že každý turnus každého kurzu je jiný, a to především na základě těchto průběžných úprav.
  • Máme kontrolu nad tím, kdo a jak intenzívně (tedy poctivě) studuje. Víme, jak často se student hlásí do studijní sekce, jakou dobu tam tráví, s jakou úspěšností vykonává průběžné testy. Protože je naším primárním cílem produkovat absolventy, kteří skutečně něco umí a současně jsou schopni nahlížet na výživu a její praktickou stránku především celostně, je tento systém pro nás nesmírně důležitý. Na základě toho, že „vidíme“, jak každý účastník kurzu ke studiu přistupuje, jsme schopni některé „pomalejší“ a „váhavější“ typy povzbudit v jejich snažení, protože víme, že sami se z důvodu strachu či obav neozvou.
  • Studující mají v každém kurzu k dispozici on-line Poradnu, kde jako lektor odpovídám na jejich zvídavé dotazy. Má to dvě obrovské výhody. První spočívá v rychlosti a pružnosti systému včetně anonymity dotazujícího. Druhou pak fakt, že tyto dotazy přiřazujeme k jednotlivým lekcím, s nimiž tematicky souvisí. Výrazným způsobem se tak rozšiřuje obsah studia včetně různých úhlů pohledu na dílčí témata.
  • Protože jsme byli atakováni stále větším počtem dotazů na možnost studia od maminek na mateřských, které nebyly schopny dojíždět na každoměsíční školení, a současně i od lidí ze zahraničí, nezbylo nám nic jiného, než distanční formu Poradce pro výživu (a průběžně i další větší kurzy) doplnit o ryzí on-line verzi. Živá školení jsou ve studijní sekci nahrazena předtočeným videozáznamem, obhajoba seminární práce včetně závěrečného testu také probíhají on-line díky možnostem moderních platforem. Proto u nás mohou studovat lidé z celého světa.
  • I přesto, že většina našich kurzů má pevný studijní řád a u některých jsou součástí on-line studia jako náhrada za živé přednášky pořádány webináře, neustále hledáme možnosti, jak studujícím vyjít vstříc v rámci jejich časových možností. On-line systémy podpořené naší snahou o osobní přístup nám toto naštěstí umožňují a poskytují tak skvělou příležitost studovat on-line se současnou plnou podporou ze strany lektora.
  • V průběhu času jsme zjistili, že objem teorie, který vyučujeme, vysoce převyšuje praktickou schopnost vytvářet smysluplné stravovací režimy. Z toho důvodu jsem v roce 2012 sestavil deskovou hru, na které se účastníci distančních kurzů učili pomocí kartiček s potravinami vytvářet jídelníčky pro různé situace. Osobně toto považuji za jeden z nejdůležitějších bodů zlomu ve vzdělávání u nás. Na toto pochopitelně reagovali studenti z on-line kurzů, kteří se dožadovali stejné možnosti. Díky jejich vytrvalé neodbytnosti se nám podařilo deskovou hru v roce 2015 převést do on-line aplikace ZOF, kterou v současné době používáme jako studijní pomůcku téměř ve všech kurzech.

 

Jak už jsem si „postěžoval“ v minulých článcích, ne všechno se mi jako lektorovi zamlouvá právě z důvodu odosobnění a nemožnosti mít přímý kontakt s živými lidmi. Trhu je samozřejmě jedno, co se mi líbí nebo ne. Důležité jsou možnosti, které současná doba nabízí a jež se je snažíme využívat i ve vzdělávání, a především – VÝSLEDKY. Výsledky v podobě rostoucího počtu zájemců o studium, jejich zpětných vazeb a reakcí, a v neposlední řadě změny v jejich nákupních a stravovacích zvyklostech, které díky studiu u nás nastartovali.

Co říkají o studiu naši absolventi

Slávka Čabalová

Pár mesiacov pred tým, ako som sa rozhodla absolvovať tento kurz, som skúmala po možnostiach na Slovensku aj v Čechách. Väčšinou to boli kurzy,ktoré trvali 3-5 dní. Ale ja som chcela niečo komplexnejšie, čo by mi naozaj dalo viacero pohľadov na výživu ako takú. Som veľmi spokojná s informáciami v tomto kurze, ale nielen to. Aj ako absolvent sa viem poradiť v poradni pre absolventov, navyše sa môžem vzdelávať ďalej. Spôsob, ako p. Mgr. Martin Jelínek vzdeláva ľudí, je výnimočný. Verím,že na jar si nájdem čas a prídem z ďalekého východu(Košice) na detoxikačný víkend a budem môcť pána Jelínka spoznať aj osobne.

Jitka Kočová

Svět výživy mě zajímal už od studentských let. Když jsem hledala kurz výživového poradenství, nechtěla jsem se učit jen počítání kalorií, ale proniknout hlouběji do tajů fungování našeho těla a chápat širší souvislosti. Půlroční kurz poradce pro výživu a suplementaci mě nadchl svým rozsahem, splnil přesné mé představy. Skvělé bylo i zapojení aplikace ZOF, díky které jsem hned měla možnost naučené znalosti pozorovat při praktické tvorbě jídelníčků. Velmi mi pomohlo i to, že kurz byl on-line. Teď nabité informace předávám s radostí svým klientům, učím je, jak si mohou sami sestavit ten svůj ideální jídelníček a zároveň rozumět, proč je to pro ně dobré. Naprosto úžasná je i podpora po kurzu, kdy máme stále přístup do poradny pana Jelínka, sama jsem již tuto možnost využila při práci s náročnějším klientem. Nakonec jsem přidala i několik dalších kurzů včetně státní autorizované zkoušky, k lekcím se vracím a čerpám z nich i při mé praxi. Doporučuji studium u pana Jelínka všem, kdo s výživou pracují nebo je jen toto téma zajímá a kladou si otázky.

Bc. Vojtěch Meier

Kurz Poradce pro výživu a suplemetaci jsem se rozhodl absolvovat především ze dvou důvodů. Prvním důvodem bylo to, že na dnešním trhu v oblasti výživy a nutričního poradenství panuje zmatek v podobě nepřeberného množství mnohdy nerelevantních informací a také výživoví poradci se rodí jako na běžícím páse. Z tohoto důvodu jsem si chtěl informace utřídit a srovnat tak, abych pozuměl daným souvislostem a vše si propojil do celku. Druhou věcí bylo účelně sjednotit mé stávající služby právě s vědomostmi v oblasti výživy a zdravého životního stylu. Kurz naprosto splnil mé očekávání, i když jeho studium bylo dosti náročné. V konečném důsledku byl tento krok vpřed tím správným. Potencionálním uchazečům vřele doporučuji toto studium.