Úvod / Jak se u nás studuje / Vývoj nezastavíš
Když jsem v roce 2002 po ukončení sportovní kariéry a současně odprodání podílu ve firmě na výrobu a prodej doplňkové výživy pro sportovce začal s přednáškovou činností a poradenstvím, vypadal svět ještě „jinak“:
Živě si vzpomínám na první testovací verzi kurzu Poradce pro výživu v roce 2007, u kterého jsem se snažil vyjít vstříc potřebám zájemců z různých koutů naší země a systém studia nastavil tak, aby živé přednášky probíhaly jednou měsíčně. Ohlasy od studentů ukázaly, že tato varianta kombinovaná s domácím samostudiem je trefou do černého. Nebyl jsem ale příliš spokojen s výsledky, tedy úrovní know-how absolventů tohoto kurzu. V žádném případě ne proto, že by byli neschopní či se neučili, to ani omylem. Jsem si plně vědom toho, že každá ryba smrdí od hlavy a odpovědnost z nemalé části leží na mých bedrech. Začlenil jsem proto do systému studia tvorbu myšlenkových map. Dlouhodobě zpětné vazby od absolventů a jejich studijní výsledky potvrdily, že to byla správná volba. Vždy se samozřejmě najdou výjimky, kterým něco nevyhovuje či se nelíbí, s ohledem na jejich celkový počet je ale považujme za statisticky bezvýznamné.
Protože žijeme v informačním věku a vývoj společnosti se neustále zrychluje, je obzvlášť ve vzdělávání potřeba jít s dobou. Klasická skripta velmi rychle nahradil elektronický studijní systém, který rozvíjíme dodnes. Má svoje nesporné výhody:
Jak už jsem si „postěžoval“ v minulých článcích, ne všechno se mi jako lektorovi zamlouvá právě z důvodu odosobnění a nemožnosti mít přímý kontakt s živými lidmi. Trhu je samozřejmě jedno, co se mi líbí nebo ne. Důležité jsou možnosti, které současná doba nabízí a jež se je snažíme využívat i ve vzdělávání, a především – VÝSLEDKY. Výsledky v podobě rostoucího počtu zájemců o studium, jejich zpětných vazeb a reakcí, a v neposlední řadě změny v jejich nákupních a stravovacích zvyklostech, které díky studiu u nás nastartovali.
Dagmar Sedlářová
Kurzy Mgr. Martina Jelínka jsou naprosto přehledné, jasné, výstižné, komplexní. Úkoly, které je potřeba dělat, vás naučí uvažovat o člověku, pro kterého děláte jídelníček, uceleně, ze spousty stran. Ne jen slepě počítat kalorie. Tyto kurzy jsou pro mě velkým přínosem, který mě posunuly o velký kus dopředu a dávají mi smysl.
Aleš Velich
Největší hodnotu jsem objevil až s odstupem času a zvyšující se praxí. Pro mě byl největší hodnotou komplexní, nestranný pohled na kvalitu a pestrost stravování u nás. Rozšíření základního povědomí o možnostech hodnocení a celkového pohledu na tělo a osobnost člověka. Největší pravdou bylo, že jedině tělo klienta má pravdu v tom co mu nejvíce vyhovuje. A vše se musí točit kolem toho, že každý je jiný a prošel si různým vývojem a potřebuje ve stravě použít pestrost a střídmost.
Pavel Škůrek
Bylo potěšením s Vámi spolupracovat. V dnešní době mě nejvíc zaujal právě Váš holistický přístup a z mého pohledu zdravý pohled na aktuální situaci stravování v populaci. Velice se mi líbil Váš profesionální přístup k informacím, které k nám tekly. Beru také v potaz, že vím, že jste vegetarián a přiznám se, že jsem se obával, že tento fakt "prosákne" i do výkladu látky. Jak se ukázalo, obavy byly zbytečné. Tím vším jste získal u mě tu největší důvěru v tomto oboru. Fakt, klobouk dolů!