Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Vývoj nezastavíš

Vývoj nezastavíš

Vývoj nezastavíš

Když jsem v roce 2002 po ukončení sportovní kariéry a současně odprodání podílu ve firmě na výrobu a prodej doplňkové výživy pro sportovce začal s přednáškovou činností a poradenstvím, vypadal svět ještě „jinak“:

  • V podstatě neexistovaly systémy on-line školení a kurzů, jak jsou v oblibě dnes.
  • Spousta výživových teorií, které jsou dnes nedílnou součástí našeho života, ještě nespatřila světlo světa.
  • Většinu takzvaně „zdravých“ potravin by nadšenci do racionálního stravování dnes vůbec nekupovali, protože jejich složení a kvalita už neodpovídají současným normám či představám o „dokonalosti“.
  • Většina zájemců o zdravý životní styl vykazovala mnohem větší ochotu se vzdělávat na živých akcích, ne z pohodlí domova.

Živě si vzpomínám na první testovací verzi kurzu Poradce pro výživu v roce 2007, u kterého jsem se snažil vyjít vstříc potřebám zájemců z různých koutů naší země a systém studia nastavil tak, aby živé přednášky probíhaly jednou měsíčně. Ohlasy od studentů ukázaly, že tato varianta kombinovaná s domácím samostudiem je trefou do černého. Nebyl jsem ale příliš spokojen s výsledky, tedy úrovní know-how absolventů tohoto kurzu. V žádném případě ne proto, že by byli neschopní či se neučili, to ani omylem. Jsem si plně vědom toho, že každá ryba smrdí od hlavy a odpovědnost z nemalé části leží na mých bedrech. Začlenil jsem proto do systému studia tvorbu myšlenkových map. Dlouhodobě zpětné vazby od absolventů a jejich studijní výsledky potvrdily, že to byla správná volba. Vždy se samozřejmě najdou výjimky, kterým něco nevyhovuje či se nelíbí, s ohledem na jejich celkový počet je ale považujme za statisticky bezvýznamné.

Protože žijeme v informačním věku a vývoj společnosti se neustále zrychluje, je obzvlášť ve vzdělávání potřeba jít s dobou. Klasická skripta velmi rychle nahradil elektronický studijní systém, který rozvíjíme dodnes. Má svoje nesporné výhody:

  • Studium je dostupné každému, kdo vlastní počítač nebo tablet a má k dispozici internetové připojení.
  • V případě potřeby okamžitě aktualizujeme informace v jednotlivých lekcích u každého kurzu. Otevřeně tak můžu říct, že každý turnus každého kurzu je jiný, a to především na základě těchto průběžných úprav.
  • Máme kontrolu nad tím, kdo a jak intenzívně (tedy poctivě) studuje. Víme, jak často se student hlásí do studijní sekce, jakou dobu tam tráví, s jakou úspěšností vykonává průběžné testy. Protože je naším primárním cílem produkovat absolventy, kteří skutečně něco umí a současně jsou schopni nahlížet na výživu a její praktickou stránku především celostně, je tento systém pro nás nesmírně důležitý. Na základě toho, že „vidíme“, jak každý účastník kurzu ke studiu přistupuje, jsme schopni některé „pomalejší“ a „váhavější“ typy povzbudit v jejich snažení, protože víme, že sami se z důvodu strachu či obav neozvou.
  • Studující mají v každém kurzu k dispozici on-line Poradnu, kde jako lektor odpovídám na jejich zvídavé dotazy. Má to dvě obrovské výhody. První spočívá v rychlosti a pružnosti systému včetně anonymity dotazujícího. Druhou pak fakt, že tyto dotazy přiřazujeme k jednotlivým lekcím, s nimiž tematicky souvisí. Výrazným způsobem se tak rozšiřuje obsah studia včetně různých úhlů pohledu na dílčí témata.
  • Protože jsme byli atakováni stále větším počtem dotazů na možnost studia od maminek na mateřských, které nebyly schopny dojíždět na každoměsíční školení, a současně i od lidí ze zahraničí, nezbylo nám nic jiného, než distanční formu Poradce pro výživu (a průběžně i další větší kurzy) doplnit o ryzí on-line verzi. Živá školení jsou ve studijní sekci nahrazena předtočeným videozáznamem, obhajoba seminární práce včetně závěrečného testu také probíhají on-line díky možnostem moderních platforem. Proto u nás mohou studovat lidé z celého světa.
  • I přesto, že většina našich kurzů má pevný studijní řád a u některých jsou součástí on-line studia jako náhrada za živé přednášky pořádány webináře, neustále hledáme možnosti, jak studujícím vyjít vstříc v rámci jejich časových možností. On-line systémy podpořené naší snahou o osobní přístup nám toto naštěstí umožňují a poskytují tak skvělou příležitost studovat on-line se současnou plnou podporou ze strany lektora.
  • V průběhu času jsme zjistili, že objem teorie, který vyučujeme, vysoce převyšuje praktickou schopnost vytvářet smysluplné stravovací režimy. Z toho důvodu jsem v roce 2012 sestavil deskovou hru, na které se účastníci distančních kurzů učili pomocí kartiček s potravinami vytvářet jídelníčky pro různé situace. Osobně toto považuji za jeden z nejdůležitějších bodů zlomu ve vzdělávání u nás. Na toto pochopitelně reagovali studenti z on-line kurzů, kteří se dožadovali stejné možnosti. Díky jejich vytrvalé neodbytnosti se nám podařilo deskovou hru v roce 2015 převést do on-line aplikace ZOF, kterou v současné době používáme jako studijní pomůcku téměř ve všech kurzech.

 

Jak už jsem si „postěžoval“ v minulých článcích, ne všechno se mi jako lektorovi zamlouvá právě z důvodu odosobnění a nemožnosti mít přímý kontakt s živými lidmi. Trhu je samozřejmě jedno, co se mi líbí nebo ne. Důležité jsou možnosti, které současná doba nabízí a jež se je snažíme využívat i ve vzdělávání, a především – VÝSLEDKY. Výsledky v podobě rostoucího počtu zájemců o studium, jejich zpětných vazeb a reakcí, a v neposlední řadě změny v jejich nákupních a stravovacích zvyklostech, které díky studiu u nás nastartovali.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Co říkají o studiu naši absolventi

Mgr. Petra Kuderová

Kurz Poradce pro výživu a suplementaci pana Mgr. Martina Jelínka jsem si vybrala především kvůli svým dětem. Chtěla jsem si rozšířit znalosti o zdravé výživě a získat nové informace o skladbě potravin, které dětem podávám. Během kurzu jsem tyto informace získala v komplexní a ucelené podobě a díky seminářům také zábavnou formou. Přestože jsem původně neměla v úmyslu já sama poskytovat rady v oblasti výživy, zájem mých přátel i širšího okolí mě ujistil, že mohu skloubit svoje záliby s prací a předávat nabyté vědomosti dál. Kurz pana Mgr. Jelínka mohu vřele doporučit všem, kteří se chtějí v dané oblasti vzdělat i těm, kteří chtějí v tomto oboru pracovat. Tento kurz je dle mého názoru svým širokým záběrem nejobsáhlejším z nabídky na českém trhu.

Barbora Procházková

Nedá mi to, ale musím být upřímná. Kurz jsem začala studovat nadvakrát. Poprvé jsem vydržela měsíc a to v roce 2020. Totálně mě to přerostlo. To množství informací, času strávený učením, nedala jsem to. Proč? Nebyla jsem připravená, nebyla jsem rozhodnutá. Dostala jsem druhou šanci, kdy mě lidi okolo mě povzbudili, že to dám, a to včetně týmu pana Jelínka. Za to jsem doteď vděčná. To co se semnou dělo v průběhu kurzu bylo neskutečné. Začala jsem cítit nový nával energie, novou životní radost, dala jsem potravu, potravu svému mozku, který po tom toužil a v tu chvíli jsem už připravená byla. Kurz je neskutečná jízda, která o vás mnohé vypoví. Vyzkouší vaše odhodlání, vyzkouší vaši vůli, schopnost si plánovat čas, motivaci, disciplínu, vyzkouší vaši trpělivost, ale nejenomže vás zkouší, neskutečně vás posilní, dá vám nový smysl ve vaší práci, dá vám nový pohled na to, jak celé stravování uchopit. Rozhodně ale nečekejte, že vám řekne, dělejte to tak a tak. To ani náhodou a to je to nejcennější! Dá vám svobodu rozhodnutí, jakou cestou se chcete ubírat prostřednictvím informací o všech cestách. Nakonci ale stojíte jen vy, a vaše rozhodnutí, chci jít tudy a tudy. Seminární práce se pro někoho může zdát otrava (ano i pro mě to tak bylo: "přiznání"), ale po tom, co jsem se do toho zakousla jsem zjistila, že teprve tam jsem dostala jasnou vizi, jak to chci dělat. Teprve u psaní seminární práce se mi začalo všechno propojovat a řekla jsem si: "Tak přesně takhle to chci dělat". A to je neskutečný. Ano, nedokážu skrývat nadšení, radost a pokoru. Protože tohle všechno cítím po absolvování závěrečného testu, kdy jsem se cítila jako super hrdina. A cítím se tak i den poté. A proč? Protože tenhle kurz rozhodně je zasloužený, a není to žádná dávačka. Bylo to šílený, těžký a kolikrát dechberoucí. Ale hlavně to bylo skvělý! Děkuji celému týmu, děkuji za to, co všechno děláte, a kolik věcí, nám zůstane k dispozici i po dokončení včetně vašeho kontaktu, který je na tom všem nejcennější. Děkuji mockrát, a přeji spoustu takových upřímných referencí, které snad i vám dají sílu do další práce a dřiny, která jednoznačně za celým vaším systémem je. Klobouk dolů.

MUDr. Jana Gurná

Pracuji jako pediatr a rozhodnutí absolvovat půlroční kurz Poradce pro výživu a suplementaci byl zatím jedním z nejlépe investovaného času do vzdělání. Čím toho více v dnešní době v medicíně víme, tím více se bohužel vzdalujeme od podstaty zdraví a individuality daného člověka. Umíme léčit spoustu symptomů, léků máme nespočet, ale velmi často zapomínáme na základní pilíře zdraví a tím jsou za mě: strava, přirozený pohyb a radost ze života. Ale to mediky nikdo neučí. Nikdo nás za celou dobu studia neseznámil s tím, jak je strava neskutečně důležitá a někdy i dokonce léčivá. A toto vše v sobě tento kurz skrývá. Díky rozsáhlým vědomostem pana Jelínka nejen z klasické západní medicíny, ale i východní medicíny, je nakonec studium celostním pohledem na zdraví. Kurz mi pomohl doplnit široké množství informací z oblasti běžné výživy, speciálních diet (které bohužel spousta lékařů nezná, nepracuje s nimi, či je dokonce potírá), potravinových doplňků a sportovní výživy. Za roky svého studia jsem prošla velkým počtem kurzů, ale tento je skutečně velice precizně zpracován, motivuje vás k přemýšlení a aplikaci nabytých vědomostí. Osobní setkání a konzultace pomáhají k upevnění informací. V neposlední řadě nutno vyzvednout osobnost pana Jelínka. I přes své široké vědomosti je laskavým, pokorným člověkem a výborným učitelem. Děkuji za Vaši práci i všech, kteří sice nejsou vidět, ale bez kterých by tyto kurzy neprobíhaly tak hladce.