Úvod / Jak se u nás studuje / Studium bez stresu

Naprostá většina lidí, kteří se dobrovolně přihlásí do jakéhokoli kurzu, má tendenci se něco nového naučit. Mají svoje očekávání, která jsou provázena různými emocemi: Vedle nadšení a určité formy vzrušení se objeví i strach. Nejčastěji strach z neznáma či pochybností, zda studium zvládneme. Emoce strachu jsou přirozené pro každého. Přece jenom jsou součástí historie lidského rodu dlouhá stádia zvířecího vývoje, pro jejichž jednání a chování jsou typické pudové a instinktivní reakce. Tedy takové, kde základem jejich projevu je útok nebo útěk.
Tyto vlastnosti v sobě neseme všichni a popravdě ne každý s nimi umí konstruktivně pracovat. Za dlouhá léta školení a pořádání kurzů jsem měl možnost se setkat s obrovskou spoustou lidí, u kterých byla na první pohled patrná touha se vzdělávat v oblasti zdravého životního stylu. Bez rozdílu úrovně vzdělání měli vnitřní potřebu se posunout v této oblasti dál a vyřešit problémy, se kterými se po určitou dobu trápili. Bohužel se v určité fázi svého snažení nechali přemoci různými projevy strachu, které nejčastěji pramenily z nezvládnutí studijního tempa. Z obav, aby se při žádosti o rozvolnění studia neznemožnili, raději studium vzdali.
Takový způsob uvažování je bohužel velmi častý a osobně jej považuji za nešťastný. Z hlediska osobního vývoje má převaha strachu nad konstruktivním myšlením a jednáním fatální následky. Jako člověk, jehož posláním je podporovat vzdělávání a snažit se přispívat k pokroku jsem si toho plně vědom. Některé kurzy v naší nabídce jsou z hlediska jejich organizace velmi jednoduché a nekladou na studenty žádné dramatické nároky. Jiné jsou naopak obsahově i strukturálně náročnější a vyžadují určitou časovou investici a pravidelnost ve studijním přístupu. A právě u těchto dochází k situacím, kdy se sejde několik faktorů a účastník zjistí, že nastavené studijní tempo diktované pravidelným přísunem lekcí přestane zvládat.
Tyto situace je potřeba samozřejmě řešit. Ale ne tak, že ve studiu přestane pokračovat. Optimální způsob je zvednout telefon či napsat e-mail a požádat o individuální přístup. Tyto situace se dějí poměrně pravidelně, nejčastěji u kurzu Poradce pro výživu, který je nejdelší a obsahově nejnáročnější. Jsme proto na ně organizačně i administrativně připraveni a umíme vyjít vstříc. Děláme to dokonce rádi, protože naším cílem není jen „ukořistit“ studenta, ale především jej zdárně dovést do konce studia. Největší radost jsem vždy měl z toho, že můžu osobně na konci kurzu každému studentovi předat certifikát o jeho absolvování. I přesto, že většina zájemců dnes studuje on-line a certifikáty posíláme poštou, se na naší filozofii nic nezměnilo. Chceme vidět všechny účastníky, kteří se do kurzu přihlásí, úspěšně absolvovat.
Pokud se v průběhu studia cokoli nedaří, vždy se prosím ozvěte. To nejmenší, co můžeme udělat, je přeřadit vás do jiného turnusu a studium tak prodloužit. Případně posuneme termín vyhotovení seminární práce či závěrečného testu. Není dokonce ani povinnosti studovat každý den, jak si mnozí mylně myslí kvůli tomu, že studijní témata přibývají téměř každý den. Máme sice nastavená určitá pravidla, jejichž respektování vyžadujeme, neznamená to ale, že je nutné u lekcí sedět denně. Z praxe například víme, že takových „poctivců“ je naprosté minimum pohybující se na úrovni 10 – 20 % ze všech studujících. Ostatní se prostě přizpůsobí svým vlastním časovým a organizačním možnostem.
Aby studium mělo vůbec smysl, tedy v paměti zůstaly klíčové informace, je potřeba být v klidu a vyhýbat se jakýmkoli zdrojům stresu, který z pozice svojí síly úspěšně snižuje efektivitu našeho snažení. Je tedy nesmysl se nutit do zpracovávání studijních témat, když je únava silnější než pozornost. Nebo se učit v prostředí, kde spektrum rušivých vlivů přebíjí svojí hodnotou úroveň vlastní koncentrace. S těmito problémy „bojuje“ naprostá většina studentů – maminky na mateřské, podnikatelé, sportovci, senioři či cestovatelé. Nedovolím si tvrdit, že kterákoli ze jmenovaných skupin by na tom byla lépe.
Ať už vám zkříží studijní plány jakýkoli projev osudu, myslete na to, že naším cílem je dovést vás zdárně do cíle. Tedy naučit vše, k čemu jsme se v jednotlivých kurzech zavázali.
Mgr. Martin Jelínek
Jan Trávníček
Jako většina z nás poradců jsem na počátku zachraňoval své vlastní zdraví. Během té doby jsem oprášil staré a zapomenuté objevy medicíny, na základě jejich klinických studií jsem vytvořil funkční preparáty na "čištění střev aktivním kyslíkem", "detoxikaci krve" , a další. Ale žádný lék ani preparát nenahradí zdravou vyváženou stravu, pohyb a pozitivní mysl. Kurz pana Mgr. Jelínka obsahuje všechny složky našeho života a to na základě zkušeností, zpětné vazby klientů a potvrzené lékařskými vyšetřeními. Mám různá Osvědčení a Akreditace MZ ČR i MŠMT ČR, ale pro mou kariéru nejprospěšnější je Certifikát od pana Mgr. Jelínka. Nejvíce si cením jeho přátelského přístupu a faktu, že navíc i po ukončení kurzu radí svým studentům.
Helena Novotná
Po absolvování kurzu Výživový poradce jsem hledala odborníka, který by mě připravil ke státní zkoušce. V případě pana Martina Jelínka, jsem rozhodně nesáhla vedle a měla jsem možnost poznat člověka, který Vás svou osobností pohltí, nadchne a inspiruje. Pracuji jako vedoucí stravování pro děti všech věkových kategorií a rozšířením vzdělání hledám cestu k tomu nejlepšímu, co mladou generaci připraví na zdravý a plnohodnotný život. Naučení správných stravovacích návyků , přirozenost pohybu a další prevence u dětí od nejútlejšího věku je směrem, kterým bychom se měli ubírat. Nedílnou součástí je také aplikace ZOF, která je velmi nápomocna při sestavování nutričně vyvážených jídelníčků a také inspirací na zajímavé i netradiční recepty, tím je také zaručena rozmanitost a pestrost. V neposlední řadě běžným uživatelům, ale i profesionálům velmi usnadňuje práci. Zdravotní komplikace (odstranění štítné žlázy pro její zvýšenou funkci) , kterým jsem čelila naprosto vymizely po úpravě stravy a nastavení optimálního životního stylu na základě doporučení a informací z kurzu ATAC. Moje upřímné díky a s týmem ATAC se těším na další spolupráci.
Ing. Martin Pala
Výživa a zdravý životní styl mě zajímá již několik let. Po dostudování potravinářské chemie a biotechnologie na fakultě chemické v Brně, kde nám téma výživy bylo pouze nastíněno, jsem hledal kurz, který by mě posunul zase o kousek dále. Kurz Mgr. Martina Jelínka mě zaujal především díky jeho komplexnímu pohledu na problematiku výživy (propojení západní vědy a principů východních filozofií). Díky tomuto kurzu jsem začal vnímat zdraví z více úhlů pohledu a zaujal mě také holistický přístup, který zdůrazňuje pohled na celého člověka, včetně emocí a prostředí ve kterém se pohybujeme. Studium bylo zábavné díky tvorbě myšlenkových map a oceňuji také spoustu praktických připomínek. Kurz splnil naprosto má očekávání, děkuji.