Studium bez stresu

Naprostá většina lidí, kteří se dobrovolně přihlásí do jakéhokoli kurzu, má tendenci se něco nového naučit. Mají svoje očekávání, která jsou provázena různými emocemi: Vedle nadšení a určité formy vzrušení se objeví i strach. Nejčastěji strach z neznáma či pochybností, zda studium zvládneme. Emoce strachu jsou přirozené pro každého. Přece jenom jsou součástí historie lidského rodu dlouhá stádia zvířecího vývoje, pro jejichž jednání a chování jsou typické pudové a instinktivní reakce. Tedy takové, kde základem jejich projevu je útok nebo útěk.

Tyto vlastnosti v sobě neseme všichni a popravdě ne každý s nimi umí konstruktivně pracovat. Za dlouhá léta školení a pořádání kurzů jsem měl možnost se setkat s obrovskou spoustou lidí, u kterých byla na první pohled patrná touha se vzdělávat v oblasti zdravého životního stylu. Bez rozdílu úrovně vzdělání měli vnitřní potřebu se posunout v této oblasti dál a vyřešit problémy, se kterými se po určitou dobu trápili. Bohužel se v určité fázi svého snažení nechali přemoci různými projevy strachu, které nejčastěji pramenily z nezvládnutí studijního tempa. Z obav, aby se při žádosti o rozvolnění studia neznemožnili, raději studium vzdali.

Takový způsob uvažování je bohužel velmi častý a osobně jej považuji za nešťastný. Z hlediska osobního vývoje má převaha strachu nad konstruktivním myšlením a jednáním fatální následky. Jako člověk, jehož posláním je podporovat vzdělávání a snažit se přispívat k pokroku jsem si toho plně vědom. Některé kurzy v naší nabídce jsou z hlediska jejich organizace velmi jednoduché a nekladou na studenty žádné dramatické nároky. Jiné jsou naopak obsahově i strukturálně náročnější a vyžadují určitou časovou investici a pravidelnost ve studijním přístupu. A právě u těchto dochází k situacím, kdy se sejde několik faktorů a účastník zjistí, že nastavené studijní tempo diktované pravidelným přísunem lekcí přestane zvládat.

Tyto situace je potřeba samozřejmě řešit. Ale ne tak, že ve studiu přestane pokračovat. Optimální způsob je zvednout telefon či napsat e-mail a požádat o individuální přístup. Tyto situace se dějí poměrně pravidelně, nejčastěji u kurzu Poradce pro výživu, který je nejdelší a obsahově nejnáročnější. Jsme proto na ně organizačně i administrativně připraveni a umíme vyjít vstříc. Děláme to dokonce rádi, protože naším cílem není jen „ukořistit“ studenta, ale především jej zdárně dovést do konce studia. Největší radost jsem vždy měl z toho, že můžu osobně na konci kurzu každému studentovi předat certifikát o jeho absolvování. I přesto, že většina zájemců dnes studuje on-line a certifikáty posíláme poštou, se na naší filozofii nic nezměnilo. Chceme vidět všechny účastníky, kteří se do kurzu přihlásí, úspěšně absolvovat.

Pokud se v průběhu studia cokoli nedaří, vždy se prosím ozvěte. To nejmenší, co můžeme udělat, je přeřadit vás do jiného turnusu a studium tak prodloužit. Případně posuneme termín vyhotovení seminární práce či závěrečného testu. Není dokonce ani povinnosti studovat každý den, jak si mnozí mylně myslí kvůli tomu, že studijní témata přibývají téměř každý den. Máme sice nastavená určitá pravidla, jejichž respektování vyžadujeme, neznamená to ale, že je nutné u lekcí sedět denně. Z praxe například víme, že takových „poctivců“ je naprosté minimum pohybující se na úrovni 10 – 20 % ze všech studujících. Ostatní se prostě přizpůsobí svým vlastním časovým a organizačním možnostem.

Aby studium mělo vůbec smysl, tedy v paměti zůstaly klíčové informace, je potřeba být v klidu a vyhýbat se jakýmkoli zdrojům stresu, který z pozice svojí síly úspěšně snižuje efektivitu našeho snažení. Je tedy nesmysl se nutit do zpracovávání studijních témat, když je únava silnější než pozornost. Nebo se učit v prostředí, kde spektrum rušivých vlivů přebíjí svojí hodnotou úroveň vlastní koncentrace. S těmito problémy „bojuje“ naprostá většina studentů – maminky na mateřské, podnikatelé, sportovci, senioři či cestovatelé. Nedovolím si tvrdit, že kterákoli ze jmenovaných skupin by na tom byla lépe.

Ať už vám zkříží studijní plány jakýkoli projev osudu, myslete na to, že naším cílem je dovést vás zdárně do cíle. Tedy naučit vše, k čemu jsme se v jednotlivých kurzech zavázali.

Vyberte si z našich kurzů

Co říkají o studiu naši absolventi

Zdeňka Prušáková Řepová, Dis.

www.hitzdravi.cz

Jsem šťastná a nesmírně vděčná, že jsem získala dar a možnosti šířit mezi veřejnost zdraví, krásu a výživu - jako podporu kvalitního a plnohodnotného života. Ke kurzům pana Mgr. Martina Jelínka jsem se dostala přes jeho knihy a přednášky, které jsou TOP, odborné, zajímavé, praktické, poutavé a jednoduchou formou převeditelné do běžného života obyčejných lidí. Po přečtení knihy „Výživa při zhoubných onemocněních“ jsem chtěla další, a tak jsem se plynule ocitla v on-line kurzech ATAC. WOW - to bylo přesně to, co jsem potřebovala. V pohodlí svého domo va, v časech a tempu, kdy a jak se to člověku hodí, bez stresu a dojíždění. Kurzy doporučuji každému bez rozdílu. Zařadila bych je jako povinnou školní docházku a povinný předmět. Vyhovuje mi rozsah učiva, odbornost, praktická část kurzů (výuková hra), testovací část, videa, ale i poradna pro studenty, která je velmi přínosným prvkem. Způsob stravování, který sama preferuji a současně i předávám dál nádherně rezonuje s celým kurzem a podstatou pana Jelínka. Kurzy jsou postaveny na velmi pevných a stabilních základech - tj. na PESTROSTI, VYVÁŽENOSTI, KVALITNÍCH POTRAVINÁCH, kdy vše musí ladit s konkrétními potřebami jednotlivce. Pracuji s lidmi trpícími histaminovou intolerancí (sama mám tuto HIT nálepku), potravinovými alergiemi, ekzémy, trávicími problémy atd.. a v tomto ooru bje skutečně velkou výzvou nastavit jídelníček tak, aby strava byla vyvážená a chutná. Jaké potraviny preferovat a jakým by se měl postižený člověk naopak vyhýbat. Jaký výživový styl použít při prevenci a vzniku různých problémů... Osobní a negativní zkušenosti v oblasti medicíny, farmaceutického průmyslu a nutričních poradců mi pomohly otevřít si svou vlastní praxi a pan Mgr. Martin Jelínek mi dodal další potřebné vědomosti a know-how v podobě úžasných ATAC kurzů.

Mgr. Michaela Bebová

www.biochemicka.cz

Po dlouhém brouzdání na internetu a hledání kurzu výživového poradenství, který by splňoval má očekávání, jsem narazila na kurzy ATAC. Délka trvání 6 měsíců mě nejprve nadchla, po té trochu vystrašila, ale ve finále potvrdila mou domněnku, že jsem se rozhodla správně. Kurz je nabitý informacemi, je profesionálně veden a osobnost pana Jelínka to celé jen doplňuje. Za sebe musím říci, že mi systém myšlenkových map úplně nevyhovoval, donutil však studenta se intenzivně a průběžně připravovat, což považuji na druhou stranu za velmi důležité. Kurz mohu všem jedině doporučit - velmi těžko budete hledat člověka, který je schopen tak objektivního a komplexního přístupu ke všemu a ke všem :)

Ing. Lenka Pokorná

Studium on-line kurzu Výživa dětí byla pro mne velmi příjemná. Jednak jsem si mohla volit rychlost studia kurzu, dále jsem si mohla některé informace vyslechnout přímo z úst pana Mgr. Jelínka v rámci jeho videí či přednášek. Výživě dětí se věnuji již více let, přesto mi kurz dokázal poskytnout odpovědi na některé "zapeklité a mediálně hodně řešené" otázky. Děkuji také panu Jelínkovi za možnost využití poradny i po skončení kurzu.

Další ohlasy absolventů

Vyberte si z našich kurzů

Zpět do sekce Vše o studiu