Úvod / Co se u nás studuje / Parodontóza

Parodontóza je zánětlivé onemocnění dásní a závěsného aparátu zubu. Nejčastějšími projevy jsou:
Zánět vzniká z důvodu zvýšené aktivity bakterií v dutině ústní, díky kterým vzniká plak a zubní kámen. Tento zánět nemusí být jen lokální, ale může se šířit do celého těla. Často se tak stává, že špatná ústní hygiena, která stojí za přemnožením nežádoucích bakterií, je příčinou vzniku řady onemocnění, o kterých se ještě nedávno tvrdilo, že žádnou souvislost nemají. Nejčastěji se dnes citují srdečně-cévní choroby, u kterých se zjistilo, že jedinci postižení parodontózou mají až dvojnásobně větší riziko vzniku aterosklerózy a dokonce čtyřnásobně zvýšené riziko srdečního infarktu než zdravý jedinec. Vliv mohou mít i na rozvoj diabetu či chronických zánětů střevního traktu.
Podmínky pro vznik zánětlivého prostředí vznikají poměrně snadno:
Vznik parodontózy přímo souvisí s diverzitou (ústní) mikrobioty, kdy z důvodu změny podmínek dochází k výrazné převaze patogenních mikroorganismů. Imunitní systém přestává zvládat jejich vliv a vzniká zánět. Jeho řešení je přitom prosté - vedle pravidelné hygieny dutiny ústní a vyhýbání se kouření je to jednoduchý systém úprav stravování, který spočívá v:
Vliv ale má i dlouhodobě sledovaný poměr mezi příjmem omega-3 a omega-6 tuků, kdy vyšší zastoupení omega-6 podporuje rozvoj zánětů.
Mgr. Martin Jelínek
Ing. Soňa Vybíralová
Nevěřila bych, že mi bude líto, že jsem již kurz dokončila. Studium se mi velmi líbilo. Dlouhou dobu jsem hledala kvalitní dovzdělání v tomto oboru. Jsem vystudovaný vědec s přesahem do medicíny a velmi jsem potřebovala dopilovat komplexnější přesah do výživy lidského organismu. Kurz dokonce předčil mé očekávání. Pan magistr Martin Jelínek je odborníkem ve svém oboru a po celou dobu kurzu odpovídal na mé dotazy. Studenti si projdou velmi podrobně komplexním pohledem na výživu, potraviny, jejich vliv na tělo, pohled na diety a nemoci, doplňky stravy. Navíc pan magistr Jelínek je autorem několika zajímavých knih, je velmi váženou osobou v oblasti výživy, často jej vidíme i jako hosta na problematiku výživy v TV. Kurz ATAC velmi doporučuji a jsem za něj velmi ráda, obohatil mne ve své profesní kariéře. Navíc i po skončení kurzu jsem s panem magistrem Jelínkem v kontaktu a můžu se na něj obrátit s dotazy, čehož si velmi cením. Jsem za tento kurz velmi ráda a děkuji za vše :)
Dominika Hostinská
O výživě jsem již před kurzem měla spoustu informací a aktivně jsem se danému tématu věnovala. Nicméně kurz Výživy a suplementace mi ukázal, že je stále kde se zdokonalovat a že budou vždy informace, které ještě neznáme. Myslím si, že toto platí v každém oboru a ve výživě pak dvojnásob. Jedním slovem byl pro mě kurz skvělý. Pokud hledáte kurz, ze kterého si chcete skutečně něco odnést a naučit se, tak tu jste správně. Na kurzu se mi nejvíc líbil jeho celostní pohled na výživu a zdraví. Nic nekritizuje. Nic nevyzdvihuje. Předkládá objektivní fakta a na výživu poukazuje z různých úhlů pohledů a výživových směrů. Do toho všeho je celý kurz protkán skutečnou praxí sestavováním jídelníčků ve výukové aplikaci ZOF, která vás skvěle připraví na následnou práci s reálnými klienty. Pokud bych se mohla rozhodovat znovu, neváhala bych a vybrala bych znovu tento kurz. Děkuju za skvělou zkušenost a spoustu nových informací. Věřím, že je již brzy uplatním ve své praxi.
Mgr. Barbora Hamerníková
Kurz Poradce pro výživu a suplementaci doporučuji každému, kdo se chce opravdu ponořit do této oblasti. Na rozdíl od mnoha rychlokurzů, které často nezahrnují ani základní aspekty výživy, tento nabízí skutečně komplexní přístup. Díky studiu molekulární a buněčné biologie jsem prošla řadou předmětů, jako jsou různé biologie, imunologie, genetika, chemie, ale také výživa. Jsem silně zaměřená na důkazy a vědecký přístup, a proto oceňuji hloubku tohoto kurzu. Věda o výživě se neustále vyvíjí, takže zkouškou to určitě nekončí. Líbilo se mi, že kurz pokrývá i alternativní výživové směry, což mi umožnilo vidět výživu z jiných úhlů pohledu. Své znalosti z molekulární biologie a genetiky nyní převádím do praxe. Mým cílem je vzdělávat lidi o tom, jak jejich tělo funguje, a jak mohou tyto poznatky využít ve svůj prospěch.