Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Živá školení - dinosauři současné doby?

Živá školení - dinosauři současné doby?

Alternativní výživové směry

Jako člověk narozený v minulém tisíciletí a odchovaný školským systémem minulého režimu jsem zvyklý na živý kontakt s vyučujícím. Ne že bych měl cokoli proti moderním výukovým systémům postavených na on-line platformách. Právě naopak. Válcují nás vymoženosti a možnosti informačního věku a s ohledem na princip vývoje bychom byli sami proti sobě, kdybychom v tomto směru nedrželi krok.

Když jsem na počátku tohoto století začínal s přednáškovou a konzultační činností, z nichž postupně vznikly kurzy, ani ve snu mě nenapadlo, že za pár let budu čelit vlně zájmu o studium z pohodlí domova.

A není se co divit:

  • Kdo by odolal lákavé možnosti sednout si k učení v okamžiku, kdy má zrovna čas, případně mozek nastartovaný směrem k přijímání a vstřebávání nových informací?
  • Nemusíme se mačkat v lavici s ostatními posluchači a tlačit si zadnici na tvrdé židli.
  • Není nutné cestovat „přes půl světa“ a riskovat dopravní zácpy a pozdní příjezdy.

Tyto a mnohé další důvody odrazují v dnešní době stále více potenciálních zájemců o rozšiřování znalostí zažitým způsobem.

On-line studium, které je postaveno na možnosti studovat dle vlastního časového harmonogramu, nabízí naopak nemálo výhod. Jako člověk „odkojený“ off-line výukovými systémy s nutností poslouchat přednášející, kteří se mezi sebou „prali“ o tituly „uspávač hadů“ či „cholerický agresor“, vím, jak moc lákavá je představa nikam nejezdit a přizpůsobit si studijní život svým vlastním představám. Na první pohled to tedy vypadá, že se karty obrátily jasně daným směrem.

I přesto, že se s celým týmem snažíme držet krok s dobou, vím, že jsem v oblasti výuky prostě „stará škola“. Racionalita mi říká, že on-line systémy mají dnes „zelenou“. A statistiky v oblasti zájmu o konkrétní kurzy to jednoznačně potvrzují. Například před třemi lety byl poměr mezi studenty v živých a on-line kurzech přibližně 80:20. Dnes je to přesně naopak.

Pocitově ale vím, že živé školení, tedy osobní kontakt s lektorem a možnost diskuze na témata, která mě aktuálně zajímají, on-line studium nahradí jen zčásti. Tady je několik důvodů:

  • Energie každé živé akce je nesdělitelná a skrze on-line systémy nepřenosná.
  • Možnost skákat vyučujícímu do řeči a ptát se na to, co hned potřebuji vědět, skrze on-line Poradnu nezrealizujeme.
  • Sdílet vlastní zkušenosti s ostatními studujícími lze také pouze naživo.

Kurz Poradce pro výživu, o který je studijně největší zájem, trpí všemi výše popsanými „neduhy“. Stále více lidí má zájem studovat z domova. Je samozřejmě pochopitelné, že zahraniční studenti, případně lidé s komplikacemi v oblasti cestování, nemají ani jinou možnost a pro ně je tak výběr formy kurzu naprosto jasný. Zbývající většina ale volbu má. Směle až drze budu tvrdit, že jsou sami proti sobě, když jdou cestou menšího odporu. I kdybych se snažil sebevíc, není v mých silách koncipovat on-line verzi tohoto kurzu tak, aby skutečně plnohodnotně nahradila jeho distanční protějšek, jehož součástí jsou každoměsíční živá školení. Předtočené videozáznamy, kterými v on-line Poradci suplujeme živé přednášky, mají svůj nemalý význam, ale živá setkávání a osobní kontakt s lektorem a ostatními studenty nahradit nedovedou.

V čem spočívají největší rozdíly?

  • Jsou minimálně dvakrát delší než videozáznam.
  • I přes jasně daný program se živé přednášky u každého turnusu ubírají informačně trochu jiným směrem. Ten není řízen mojí maličkostí, ale naopak studenty. Řešíme tady témata, která je skutečně zajímají a mají potřebu se v těchto směrech rozvíjet dál.
  • S ohledem na komorní prostředí těchto akcí se vždy dostane na všechny dotazy.
  • Na živých setkáních je vždy prostor pro simulaci reálné poradenské činnosti. Oproti tomu v on-line kurzu nemám jako lektor možnost naživo ukázat, jak může probíhat poradenství ve výživě v praxi.

V tomto směru jsem povinen tvrdit, že distanční verze Poradce pro výživu je přece jenom o stupínek hodnotnější, než „pohodlnější“ on-line forma. A to říkám s plným vědomím toho, že on-line verze Poradce je prodejně mnohem úspěšnější.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Co říkají o studiu naši absolventi

Monika Jeglová

Tento kurz byl pro mě na začátku dost náročný - opět se dostat do stavu přijímat více informací, znovu se naučit učit a jelikož jsem úplný laik, tak to pro mě často nebylo jednoduché. U některých jídelníčků jsem skutečně ztrácela nervy a notebook chtěla doslova vyhodit z okna :), ale postupem času jsem byla jako "závislá". Hltala jsem každé slovo, těšila jsem se na to, že si uvařím kafíčko a sednu k výukovým textům. Postupně se i sestavování jídelníčků stávalo jednodušším. Kurz se mnou strávil posledního půl roku (dokonce na dovolených, pláži, cestách) a fakt je, že mi bude chybět. Je neskutečné, jak byo studium pojaté - kompletně ze všech směrů a pohledů! Líbilo se mi, že nekladete úplný důraz na to "drtit" všechny definice nazpaměť (zvlášť v současné době, kdy si člověk může najít vše postupně na netu - samozřejmě ne takhle komplexně, nechci to vůbec srovnávat), ale důraz byl kladen na to osvojit si učivo hlavně v praxi. Důležité pro mě bylo také uvědomit si a najít svoji vlastní cestu tím, že jste nám neurčil jen jedem směr, ale dal různé pohledy. Takže za mě velké DÍKY!

Jana Chalupná

Za kurz moc děkuji, byl úžasný, mnohé poznatky již zařazuji do svého života, a vzhledem k tomu, že mám obchod se zdravou výživou, tak vím, že znalosti budu moci uplatnit i při styku se zákazníky. Je moc fajn, že se můžeme k učivu vracet a znalosti opakovat a prohlubovat. Jsem moc ráda za tuto možnost a ještě jednou moc děkuji za úžasné a přínosné studium. Přeji spoustu dalších spokojených absolventů vašich kurzů.

Lucie Čapková

S kurzem Poradce pro výživu a suplementaci jsem velmi spokojena, oslovuje mě holistický přístup pana Jelínka, jeho snaha ukázat, že správně zvolenou výživou jsme schopni ovlivnit jak fyzický, tak psychický stav člověka. V tomto kurzu jste vedeni k tomu uvažovat v širších souvislostech, samostatně a individuálně. Jako bývalá závodnice ve fitness jsem držela diety, které mému zdraví zcela jistě neprospívaly, a pan Jelínek mi ukázal, jak je možné tyto diety upravit tak, aby neměly tak škodlivý dopad na organismus. Velice fundovaný a lidský přístup pana Jelínka mohu jen doporučit.