Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Úspěšnost absolventů

Úspěšnost absolventů

Úspěšnost absolventů

Kurzy, které pořádám, jsou určeny běžné veřejnosti. Protože jsem člověk, který je „postižený klasickým vzděláním“, vím, že ne každý je ochoten orientovat svoji mysl na přísun nových informací a podstupovat tak stres z nepoznaného procesem vzdělávání. Prostě ne každý chce studovat a učit se novým věcem, nejčastěji za tím stojí strach a špatné zkušenosti z minulosti.

Můj prvotní záměr byl poskytovat vzdělávání profesionálům – tedy poradcům ve výživě, obchodníkům s potravinami, sportovcům a jejich trenérům. Záhy se však ukázalo, že o kurzy mají zájem především „normální“ lidé. Tedy takoví, kteří studují proto, aby zlepšili kvalitu svého života, aniž by se v této oblasti profesně seberealizovali.

Hodnotit tedy úspěšnost absolventů je potřeba trochu z jiného měřítka, než profesního. V tomto směru je možné hledat logické vztahy a souvislosti:

Je například jasné, že do kurzů se hlásí lidé, kteří chtějí studovat. Tedy chtějí něco ve svém životě změnit a posunout se ve vývoji dál. Většina kurzů v naší nabídce má trvání jeden měsíc, nejdelší pak půl roku.

Je zajímavé sledovat, jak se v průběhu studia většině jeho účastníkům mění preference. Nejvíce v oblasti nákupních zvyklostí, přípravě nových receptů a vztahu ke konzumaci potravin.

Další zajímavostí z hlediska „úspěšnosti“ studia je přirozená a neplánovaná redukce hmotnosti těch, kteří mají co hubnout. Fígl spočívá v tom, že v průběhu studia automaticky mění stravovací preference v duchu toho, co se v kurzech učíme. Aniž by měli v úmyslu hubnout a zkoušet různé dietetické systémy (které mimochodem jsou předmětem studia), průběžným zařazováním jednoduchých pravidel ve stravování zjistí, že na konci studia jsou bohatší o spoustu informací a současně „chudší“ o pár nepotřebných kilogramů.

O úspěchu a významu studia má význam mluvit i v souvislosti s tím, jak ovlivňujeme svoje okolí. Řeč je stále o té většině studentů, kteří mají úplně jiné životní poslání než profesní poradenství v oblasti výživy. Změnou svých návyků ale ovlivňují i svoje okolí – rodinu, přátele, známé… Většina z nich toto dělá nevědomě. Ne nadarmo existuje přísloví „Příklady táhnou“.

V tomto pojetí je tedy možné tvrdit, že úspěšnost absolventů našich kurzů se primárně odehrává na poli vlastních vnitřních změn, skrze které pak ovlivňují i svoje okolí.

Mluvit o úspěšnosti našich absolventů v profesní poradenské praxi je relativní. Pokud už se někdo rozhodne k tomu, že se bude poradenstvím ve výživě živit, je jeho úspěšnost otázkou hned několika faktorů:

Kromě toho, že je potřeba mít kvalitní podnikatelský plán, obchodního ducha a nebát se jít do rizika, je rozhodujícím faktorem pro úspěch systém práce s klientem a umění uspokojit jeho požadavky.

Odbornost stojí v rámci tohoto podnikání tak trochu bokem. Ne že by nebyla důležitá, právě naopak. V konkurenčním prostředí trhu ale vyhrává především marketingová zdatnost (jejíž součástí je naštěstí i zmiňovaná odbornost). Jak moc jsou absolventi kurzů úspěšní, je možné průběžně sledovat na www.kurzyatac.cz/absolventi.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Co říkají o studiu naši absolventi

Iva Vaňková

Kurz Poradce pro výživu a suplementaci dalece předčil má očekávání. Přestože s informacemi o výživě už nějakou dobu pracuji, dozvěděla jsem se spoustu nového, mohla jsem se na problematiku podívat z různých úhlů, propojila znalosti a upevnila základy. Obrovskou výhodu kurzu vidím v jeho komplexnosti, nezaujatosti a hloubce informací, které jsou ale podány lidsky a srozumitelně. Takže jsem se na otevření nových lekcí každý den těšila. Koncept kurzu je skvěle promyšlený a je vidět, že panu Jelínkovi nejde jen o předání informací, ale hlavně o jejich pochopení a využití v praxi.

Lucie Paul

Vždy jsem si myslela, že výživě rozumím a jídlo přeci není žádná věda. Až vlastní zdraví mi nastavilo zrcadlo, že je tomu přesně naopak. Kurz pana Jelínka jsem si vybrala na základě doporučení a nelituji. Obsah kurzu je zpracovaný na profesionální úrovní a je pravidelně aktualizovaný. Jako jeden z největších bonusů vnímám možnost poradny u jednotlivých lekcí a možnost distanční formy, kdy na absolvované lekce navazují živá setkání, která mě vždy obohatil o cenné informace a obsah kurzu skvěle ucelila. S kurzy ATAC jsem se rozhodla absolvovat státní zkoušku výživového poradce, kde velice oceňuji možnost přípravy a osobní podporu pana Jelínka. Na celém kurzu a projevu pana Jelínka je zřejmé, že je to člověk na správném místě a nemohla jsem si vybrat lépe. Děkuji za provedení kurzem a skvělou přípravu na dráhu výživového poradenství.

RNDr. Markéta Rezková

Když jsem si vybírala z nepřeberného množství nabízených kurzů od nejrůznějších organizací, byla pro mě směrodatná jednak akreditace MŠMT, časová flexibilita, ale v první řadě rozšířené množství informací oproti standardním kurzům. Přestože půlroční kurz "Poradce pro výživu a suplementaci" akreditovaný není, ostatní body mě nadmíru uspokojily. Forma, přehlednost, struktura informací v denních lekcích byla psaná srozumitelně a velmi zajímavě, navíc důležité informace byly zvýrazněné, takže se člověk snadno orientoval. Kromě samotných lekcí musím vyzdvihnout především hru ZOF, ve které se nabité znalosti uplatňovali v "praxi" a to je neocenitelná pomůcka během studia. Ještě jednou děkuji a velmi ráda absolvuji další z nabízených kurzů!