Kurzy ATAC

Úspěšnost absolventů

Úspěšnost absolventů

Kurzy, které pořádám, jsou určeny běžné veřejnosti. Protože jsem člověk, který je „postižený klasickým vzděláním“, vím, že ne každý je ochoten orientovat svoji mysl na přísun nových informací a podstupovat tak stres z nepoznaného procesem vzdělávání. Prostě ne každý chce studovat a učit se novým věcem, nejčastěji za tím stojí strach a špatné zkušenosti z minulosti.

Můj prvotní záměr byl poskytovat vzdělávání profesionálům – tedy poradcům ve výživě, obchodníkům s potravinami, sportovcům a jejich trenérům. Záhy se však ukázalo, že o kurzy mají zájem především „normální“ lidé. Tedy takoví, kteří studují proto, aby zlepšili kvalitu svého života, aniž by se v této oblasti profesně seberealizovali.

Hodnotit tedy úspěšnost absolventů je potřeba trochu z jiného měřítka, než profesního. V tomto směru je možné hledat logické vztahy a souvislosti:

Je například jasné, že do kurzů se hlásí lidé, kteří chtějí studovat. Tedy chtějí něco ve svém životě změnit a posunout se ve vývoji dál. Většina kurzů v naší nabídce má trvání jeden měsíc, nejdelší pak půl roku.

Je zajímavé sledovat, jak se v průběhu studia většině jeho účastníkům mění preference. Nejvíce v oblasti nákupních zvyklostí, přípravě nových receptů a vztahu ke konzumaci potravin.

Další zajímavostí z hlediska „úspěšnosti“ studia je přirozená a neplánovaná redukce hmotnosti těch, kteří mají co hubnout. Fígl spočívá v tom, že v průběhu studia automaticky mění stravovací preference v duchu toho, co se v kurzech učíme. Aniž by měli v úmyslu hubnout a zkoušet různé dietetické systémy (které mimochodem jsou předmětem studia), průběžným zařazováním jednoduchých pravidel ve stravování zjistí, že na konci studia jsou bohatší o spoustu informací a současně „chudší“ o pár nepotřebných kilogramů.

O úspěchu a významu studia má význam mluvit i v souvislosti s tím, jak ovlivňujeme svoje okolí. Řeč je stále o té většině studentů, kteří mají úplně jiné životní poslání než profesní poradenství v oblasti výživy. Změnou svých návyků ale ovlivňují i svoje okolí – rodinu, přátele, známé… Většina z nich toto dělá nevědomě. Ne nadarmo existuje přísloví „Příklady táhnou“.

V tomto pojetí je tedy možné tvrdit, že úspěšnost absolventů našich kurzů se primárně odehrává na poli vlastních vnitřních změn, skrze které pak ovlivňují i svoje okolí.

Mluvit o úspěšnosti našich absolventů v profesní poradenské praxi je relativní. Pokud už se někdo rozhodne k tomu, že se bude poradenstvím ve výživě živit, je jeho úspěšnost otázkou hned několika faktorů:

Kromě toho, že je potřeba mít kvalitní podnikatelský plán, obchodního ducha a nebát se jít do rizika, je rozhodujícím faktorem pro úspěch systém práce s klientem a umění uspokojit jeho požadavky.

Odbornost stojí v rámci tohoto podnikání tak trochu bokem. Ne že by nebyla důležitá, právě naopak. V konkurenčním prostředí trhu ale vyhrává především marketingová zdatnost (jejíž součástí je naštěstí i zmiňovaná odbornost). Jak moc jsou absolventi kurzů úspěšní, je možné průběžně sledovat na www.kurzyatac.cz/absolventi.

Co říkají o studiu naši absolventi

Ivana Brablecová

Kurz Poradce pro výživu byl pro mne velkým přínosem, je velmi obsáhlý, nabitý informacemi a člověk se v něm dozví spoustu nových a zajímavých věcí. Když jsem se rozmýšlela, jestli se do kurzu přihlásit, pročítala jsem si recenze na stránkách kurzů Atac a získala jsem pocit, že bych to mohla zvládnout celkem v pohodě. Musím přiznat, že až tak jednoduché, jak to někteří prezentují, to pro mne nebylo. Práce s myšlenkovými mapami byla pro mne úplně nová, časově náročná, ale současně velice zajímavá. Těšila jsem se na každý další den, co přinese příští lekce. Ráno jsem si nastavila budíka o něco dříve a ještě před odchodem do zaměstnání jsem nedočkavě zapínala internet a zvědavě hltala nové informace. Nakonec jsem to zvládla a dnes se již můžu pochlubit certifikátem o absolutoriu. Za celý půlrok pilné práce jsem si tak zvykla na studium, že mi již nyní chybí a uvažuji o některém z dalších kurzů. Pan Mgr. Jelínek je velkým odborníkem ve svém oboru. Díky němu a jeho ochotě se o své vědomosti a zkušenosti z praxe podělit, máme i my ostatní možnost vlastního osobního i profesního růstu. Všem, kteří ještě váhají, zda do toho jít – vřele doporučuji.

Miroslav Zeman

Jako ,,fitnesák,, kromě tréningu se zajímám i o stravu, rozhodl jsem se proto udělat si kurz výživového poradce a společnost ATAC mne na internetu oslovila nejvíce. K výživovému poradci jsem měl opravdu daleko, to jsem věděl, po započetí tohoto kurzu jsem se v tom jen utvrdil - příliš mnoho informací, které jsem nebyl schopen tak rychle vstřebat. Hodně moc se mi líbí myšlenkové pochody, které mi usnadnily učení a přípravu na cvičné testy. Dále hra ZOF je neskutečný pevný nástroj, jak se naučit vnímat další věci z naučeného učiva a umět je aplikovat v reálu. Když to shrnu, tak jsem nevěděl nic a teď konečně vím něco. Kurz dodá široký obzor a je jen na nás, který si vybereme.

Ludmila Koplíková

Program kurzu je koncipován tak, že i já ve svých 70ti letech jsem ho bez větších problémů zvládla a dokázala tak, že na učení není nikdy pozdě. Jeho absolvování bych přirovnala k příjemnému adrenalinovému sportu – práce, vzrušení i strach z výsledků zkušebních testů a následně radost z dobrého výsledku. Mimořádně oceňuji „Poradnu pro studenty“ , která slouží i jako zdroj velmi cenných informací.