Kurzy, které pořádám, jsou určeny běžné veřejnosti. Protože jsem člověk, který je „postižený klasickým vzděláním“, vím, že ne každý je ochoten orientovat svoji mysl na přísun nových informací a podstupovat tak stres z nepoznaného procesem vzdělávání. Prostě ne každý chce studovat a učit se novým věcem, nejčastěji za tím stojí strach a špatné zkušenosti z minulosti.
Můj prvotní záměr byl poskytovat vzdělávání profesionálům – tedy poradcům ve výživě, obchodníkům s potravinami, sportovcům a jejich trenérům. Záhy se však ukázalo, že o kurzy mají zájem především „normální“ lidé. Tedy takoví, kteří studují proto, aby zlepšili kvalitu svého života, aniž by se v této oblasti profesně seberealizovali.
Hodnotit tedy úspěšnost absolventů je potřeba trochu z jiného měřítka, než profesního. V tomto směru je možné hledat logické vztahy a souvislosti:
Je například jasné, že do kurzů se hlásí lidé, kteří chtějí studovat. Tedy chtějí něco ve svém životě změnit a posunout se ve vývoji dál. Většina kurzů v naší nabídce má trvání jeden měsíc, nejdelší pak půl roku.
Je zajímavé sledovat, jak se v průběhu studia většině jeho účastníkům mění preference. Nejvíce v oblasti nákupních zvyklostí, přípravě nových receptů a vztahu ke konzumaci potravin.
Další zajímavostí z hlediska „úspěšnosti“ studia je přirozená a neplánovaná redukce hmotnosti těch, kteří mají co hubnout. Fígl spočívá v tom, že v průběhu studia automaticky mění stravovací preference v duchu toho, co se v kurzech učíme. Aniž by měli v úmyslu hubnout a zkoušet různé dietetické systémy (které mimochodem jsou předmětem studia), průběžným zařazováním jednoduchých pravidel ve stravování zjistí, že na konci studia jsou bohatší o spoustu informací a současně „chudší“ o pár nepotřebných kilogramů.
O úspěchu a významu studia má význam mluvit i v souvislosti s tím, jak ovlivňujeme svoje okolí. Řeč je stále o té většině studentů, kteří mají úplně jiné životní poslání než profesní poradenství v oblasti výživy. Změnou svých návyků ale ovlivňují i svoje okolí – rodinu, přátele, známé… Většina z nich toto dělá nevědomě. Ne nadarmo existuje přísloví „Příklady táhnou“.
V tomto pojetí je tedy možné tvrdit, že úspěšnost absolventů našich kurzů se primárně odehrává na poli vlastních vnitřních změn, skrze které pak ovlivňují i svoje okolí.
Mluvit o úspěšnosti našich absolventů v profesní poradenské praxi je relativní. Pokud už se někdo rozhodne k tomu, že se bude poradenstvím ve výživě živit, je jeho úspěšnost otázkou hned několika faktorů:
Kromě toho, že je potřeba mít kvalitní podnikatelský plán, obchodního ducha a nebát se jít do rizika, je rozhodujícím faktorem pro úspěch systém práce s klientem a umění uspokojit jeho požadavky.
Odbornost stojí v rámci tohoto podnikání tak trochu bokem. Ne že by nebyla důležitá, právě naopak. V konkurenčním prostředí trhu ale vyhrává především marketingová zdatnost (jejíž součástí je naštěstí i zmiňovaná odbornost). Jak moc jsou absolventi kurzů úspěšní, je možné průběžně sledovat na www.kurzyatac.cz/absolventi.
Ivana Brablecová
Kurz Poradce pro výživu byl pro mne velkým přínosem, je velmi obsáhlý, nabitý informacemi a člověk se v něm dozví spoustu nových a zajímavých věcí. Když jsem se rozmýšlela, jestli se do kurzu přihlásit, pročítala jsem si recenze na stránkách kurzů Atac a získala jsem pocit, že bych to mohla zvládnout celkem v pohodě. Musím přiznat, že až tak jednoduché, jak to někteří prezentují, to pro mne nebylo. Práce s myšlenkovými mapami byla pro mne úplně nová, časově náročná, ale současně velice zajímavá. Těšila jsem se na každý další den, co přinese příští lekce. Ráno jsem si nastavila budíka o něco dříve a ještě před odchodem do zaměstnání jsem nedočkavě zapínala internet a zvědavě hltala nové informace. Nakonec jsem to zvládla a dnes se již můžu pochlubit certifikátem o absolutoriu. Za celý půlrok pilné práce jsem si tak zvykla na studium, že mi již nyní chybí a uvažuji o některém z dalších kurzů. Pan Mgr. Jelínek je velkým odborníkem ve svém oboru. Díky němu a jeho ochotě se o své vědomosti a zkušenosti z praxe podělit, máme i my ostatní možnost vlastního osobního i profesního růstu. Všem, kteří ještě váhají, zda do toho jít – vřele doporučuji.
Miroslav Zeman
Jako ,,fitnesák,, kromě tréningu se zajímám i o stravu, rozhodl jsem se proto udělat si kurz výživového poradce a společnost ATAC mne na internetu oslovila nejvíce. K výživovému poradci jsem měl opravdu daleko, to jsem věděl, po započetí tohoto kurzu jsem se v tom jen utvrdil - příliš mnoho informací, které jsem nebyl schopen tak rychle vstřebat. Hodně moc se mi líbí myšlenkové pochody, které mi usnadnily učení a přípravu na cvičné testy. Dále hra ZOF je neskutečný pevný nástroj, jak se naučit vnímat další věci z naučeného učiva a umět je aplikovat v reálu. Když to shrnu, tak jsem nevěděl nic a teď konečně vím něco. Kurz dodá široký obzor a je jen na nás, který si vybereme.
Ludmila Koplíková
Program kurzu je koncipován tak, že i já ve svých 70ti letech jsem ho bez větších problémů zvládla a dokázala tak, že na učení není nikdy pozdě. Jeho absolvování bych přirovnala k příjemnému adrenalinovému sportu – práce, vzrušení i strach z výsledků zkušebních testů a následně radost z dobrého výsledku. Mimořádně oceňuji „Poradnu pro studenty“ , která slouží i jako zdroj velmi cenných informací.