Úvod / Jak se u nás studuje / Úspěšnost absolventů
Kurzy, které pořádám, jsou určeny běžné veřejnosti. Protože jsem člověk, který je „postižený klasickým vzděláním“, vím, že ne každý je ochoten orientovat svoji mysl na přísun nových informací a podstupovat tak stres z nepoznaného procesem vzdělávání. Prostě ne každý chce studovat a učit se novým věcem, nejčastěji za tím stojí strach a špatné zkušenosti z minulosti.
Můj prvotní záměr byl poskytovat vzdělávání profesionálům – tedy poradcům ve výživě, obchodníkům s potravinami, sportovcům a jejich trenérům. Záhy se však ukázalo, že o kurzy mají zájem především „normální“ lidé. Tedy takoví, kteří studují proto, aby zlepšili kvalitu svého života, aniž by se v této oblasti profesně seberealizovali.
Hodnotit tedy úspěšnost absolventů je potřeba trochu z jiného měřítka, než profesního. V tomto směru je možné hledat logické vztahy a souvislosti:
Je například jasné, že do kurzů se hlásí lidé, kteří chtějí studovat. Tedy chtějí něco ve svém životě změnit a posunout se ve vývoji dál. Většina kurzů v naší nabídce má trvání jeden měsíc, nejdelší pak půl roku.
Je zajímavé sledovat, jak se v průběhu studia většině jeho účastníkům mění preference. Nejvíce v oblasti nákupních zvyklostí, přípravě nových receptů a vztahu ke konzumaci potravin.
Další zajímavostí z hlediska „úspěšnosti“ studia je přirozená a neplánovaná redukce hmotnosti těch, kteří mají co hubnout. Fígl spočívá v tom, že v průběhu studia automaticky mění stravovací preference v duchu toho, co se v kurzech učíme. Aniž by měli v úmyslu hubnout a zkoušet různé dietetické systémy (které mimochodem jsou předmětem studia), průběžným zařazováním jednoduchých pravidel ve stravování zjistí, že na konci studia jsou bohatší o spoustu informací a současně „chudší“ o pár nepotřebných kilogramů.
O úspěchu a významu studia má význam mluvit i v souvislosti s tím, jak ovlivňujeme svoje okolí. Řeč je stále o té většině studentů, kteří mají úplně jiné životní poslání než profesní poradenství v oblasti výživy. Změnou svých návyků ale ovlivňují i svoje okolí – rodinu, přátele, známé… Většina z nich toto dělá nevědomě. Ne nadarmo existuje přísloví „Příklady táhnou“.
V tomto pojetí je tedy možné tvrdit, že úspěšnost absolventů našich kurzů se primárně odehrává na poli vlastních vnitřních změn, skrze které pak ovlivňují i svoje okolí.
Mluvit o úspěšnosti našich absolventů v profesní poradenské praxi je relativní. Pokud už se někdo rozhodne k tomu, že se bude poradenstvím ve výživě živit, je jeho úspěšnost otázkou hned několika faktorů:
Kromě toho, že je potřeba mít kvalitní podnikatelský plán, obchodního ducha a nebát se jít do rizika, je rozhodujícím faktorem pro úspěch systém práce s klientem a umění uspokojit jeho požadavky.
Odbornost stojí v rámci tohoto podnikání tak trochu bokem. Ne že by nebyla důležitá, právě naopak. V konkurenčním prostředí trhu ale vyhrává především marketingová zdatnost (jejíž součástí je naštěstí i zmiňovaná odbornost). Jak moc jsou absolventi kurzů úspěšní, je možné průběžně sledovat na www.kurzyatac.cz/absolventi.
Martina Bečkeiová
Chci osobně poděkovat za vše, za perfektní vysvětlení lekcí, za rychlé odpovědi a pomoc... Jsem velmi ráda, že jsem studovala konkrétně tento kurz výživy. I na Slovensku jsou, ale nenašla jsem tak vhodný, co by stal za to, většinou to byly víkendové nebo týdenní kurzy. Na tomto kurzu jste si opravdu dali záležet a naučila jsem se spoustu věcí. Velmi mě baví tvořit jídelníčky. Aplikace ZOF je skvěle vypracovaná a pracuje se s ní jednoduše. Věřím, že budu moci pomoct teď mým klientům lépe a i nadále se budu vzdělávat! :) Děkuji ještě jednou a jsem ráda, že jsem další úspěšná absolventka :)
Bc. Hana Brabec
S kurzem Vegetariánství a veganství v praxi jsem byla moc spokojená, probrali jsme všechna témata, která mě zajímala. Věnovali jsme se „veřejně ožehavým tématům" jako výživa dětí, těhotných a kojících a sportovců. Až díky kurzu jsem si uvědomila, jak zásadní (a bohužel veřejně vcelku opomíjené téma) je problematika nadbytku vlákniny a antinutričních látek. Dalšími zásadními tématy pro vegetariány jsou také termika a energetické tendence - sama jsem měla osobní zkušenost se zimomřivostí, která se díky výběru potravin postupně zlepšuje. Díky výukové hře ZOF jsem si vše procvičila, často vyvstal problém, o kterém bych při pouhém čtení teorie ani nevěděla a musela jsem ho vyřešit. To mi dalo určitě nejvíce, zákonitosti se mi dostaly pod kůži, mohla jsem si procházet vlastnosti jednotlivých potravin a vztah k probíranému tématu.
Helena Novotná
Po absolvování kurzu Výživový poradce jsem hledala odborníka, který by mě připravil ke státní zkoušce. V případě pana Martina Jelínka, jsem rozhodně nesáhla vedle a měla jsem možnost poznat člověka, který Vás svou osobností pohltí, nadchne a inspiruje. Pracuji jako vedoucí stravování pro děti všech věkových kategorií a rozšířením vzdělání hledám cestu k tomu nejlepšímu, co mladou generaci připraví na zdravý a plnohodnotný život. Naučení správných stravovacích návyků , přirozenost pohybu a další prevence u dětí od nejútlejšího věku je směrem, kterým bychom se měli ubírat. Nedílnou součástí je také aplikace ZOF, která je velmi nápomocna při sestavování nutričně vyvážených jídelníčků a také inspirací na zajímavé i netradiční recepty, tím je také zaručena rozmanitost a pestrost. V neposlední řadě běžným uživatelům, ale i profesionálům velmi usnadňuje práci. Zdravotní komplikace (odstranění štítné žlázy pro její zvýšenou funkci) , kterým jsem čelila naprosto vymizely po úpravě stravy a nastavení optimálního životního stylu na základě doporučení a informací z kurzu ATAC. Moje upřímné díky a s týmem ATAC se těším na další spolupráci.