Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Jak velký smysl mají seminární práce?

Jak velký smysl mají seminární práce?

Seminární práce

Jedním slovem – nedozírný. Abych ale upřesnil, o čem je řeč: Půlroční kurz Poradce pro výživu je kromě souhrnného závěrečného testu zakončen i seminární prací. Z toho má obrovská spousta studujících doslova hrůzu, samozřejmě naprosto zbytečně.

Jak už opakovaně zaznělo v předchozích článcích, naší filozofií je naučit lidi především praktické věci. Teorie je všude víc než dost, schopnost jejich interpretátorů uvést ji do reálného života a současně vykazovat dlouhodobě stabilní výsledky je ale na pováženou. Každý turnus kurzu Poradce pro výživu není zakončen psaním teoretických úvah na různá témata. Cílem seminární práce je vyzkoušet si na vlastní vědomí vytvořit kompletní návrh nejen stravovacího režimu, ale i všech ostatních doporučení, které v běžném životě ovlivňují chování metabolismu.

Řečeno pragmaticky – zadání seminární práce je v podobě profilu skutečného člověka. Takového, který má dlouhodobé stravovací návyky, svůj typ metabolismu daný spektrem dostupných faktorů (somatotyp, krevní skupina a další parametry získané běžně používanými analýzami tělesné kompozice a metabolickým typováním), svoje zdravotní potíže, úroveň pohybové aktivity a spoustu dalších „neřestí“ každodenního života. Na tento reálný profil člověka na základě studiem získaného know-how tak každý student vytvoří systém doporučení vedoucí k cíli, který si tento potenciální klient stanoví:

  • Někdy je to redukce nadváhy, jindy naopak nárůst tělesné hmotnosti.
  • Občas zazní požadavek podpory imunitního systému, zlepšení trávicích a zažívacích pochodů či stavu kloubní tkáně.
  • Namane se i sportovec toužící po nárůstu výkonnosti a podpory regenerace.
  • Případně je to těhotná žena s potřebou úpravy stravování s ohledem na její stav.

Zpětná vazba od studujících na základě dotazníků, které průběžně provádíme, ukazuje zajímavé výsledky:

  1. 74% dotázaných potvrdilo, že si vztahy a souvislosti mezi teorií a praxí plně uvědomili právě při psaní seminární práce.
  2. 18% dotázaných přiznalo, že seminární práce pro ně znamenala upevnění jistoty v praktické realizaci výživových doporučení.
  3. 8% dotázaných řeklo, že při tvorbě seminární práce přišli na řešení problémů, se kterými se potýkali sami, případně jejich blízcí.

Systém studia je založen na průběžném vstřebávání informací, se kterými si studenti „hrají“ ve výukové aplikaci ZOF. Je známo, že mezi klasickým způsobem učení („šprtání“) a hraním si s informacemi existuje z hlediska celkové úrovně zapamatovatelnosti a praktické použitelnosti propastný rozdíl. K dokonalosti už chybí pouze obrazně řečeno vyhrnout si rukávy a pustit se do reálné poradenské praxe (bez rozdílu toho, zda radíme „profesionálně“, nebo se snažíme upravit režim sami sobě a svojí rodině). Seminární práce, ve které vytváříme systém doporučení skutečný lidem, je posledním krokem vedoucím k živé praxi. Alegoricky řečeno je spojovacím mostem mezi studiem a skutečnou praxí.

Nejen že se není čeho bát. Právě naopak – jedná se o výzvu, kterou se vyplácí očekávat s radostí.

Všechny posune tam, kam je potřeba.

A jedno malé tajemství na závěr: Jako lektor kurzu nikdy nenechám žádného „anděla“ padnout. Je mojí osobní výzvou dovést každého zájemce do zdárného finále. Ne skrze ústupky a úlevy z pravidel, na kterých je tento kurz postaven. Vždy pouze snahou konstruktivně podporovat způsob myšlení vedoucí ke schopnosti doporučovat takové postupy, která v praxi fungují. O ničem jiném tento kurz ani není.

Co říkají o studiu naši absolventi

Daniel Lupienski

Když jsem začal hledat nějaký kurz o výživě, zaměřoval jsem se na to, aby byl akreditovaný. Po chvilce jsem objevil kurz Poradce pro výživu a suplementaci, který nebyl akreditovaný, a tak jsem ho nejdřív přehlížel. Ostatní kurzy s akreditací, které jsem nacházel, mi přišly moc krátké, takže jsem začal zjišťovat, proč kurz Poradce pro výživu a suplementaci nebyl akreditovaný. Po chvilce jsem to pochopil a zapsal se. Tolik věcí, co mě naučil tento kurz, by mi rozhodně jiný, akreditovaný kurz nemohl nabídnout. Velmi mi vyhovovala online forma (mohl jsem studovat, když jsem měl čas a chuť). Velmi chválím poradnu u každé lekce, kde se můžete na cokoliv z dané lekce zeptat a lektor vám odpoví v nejkratším možném čase. Výuková hra je moc pěkně zpracovaná a hned vidíte, kde máte ve svém návrhu jídelníčku nedostatky. Pokud vás svět výživy zajímá, absolvujte tento kurz. Nebudete litovat.

Jaroslav Řeřábek

V životě jsem absolvoval celou řadu kurzů, seminářů a vždy to mělo co dělat s lepší kvalitou života. Kurz výživového poradce mě však zcela pohltil!;-) Každý pracovní den jsme dostávali půl roku nové a nové lekce plné informací o potravinách a jejich vlastnosteczh a použití. Bylo to pro mě něco naprosto nového, obsáhlého s plnou podporou v poradně na webu, ale i mailem či telefonem. Budu ještě pár týdnů všechny informace zažívat a zpracovávat (a že jich bylo!:-) Úplně nejvíc mě dostal fakt, že jsem si díky informacím v kurzu zlepšil cukrovku z 15 na 7 a to nejsem u konce! Bylo by výborné, kdyby se tyto informace a dostaly do škol a hezky poctivě, jako u pana Magistra Jelínka! Všem tento kurz vřele doporučuji, je to opravdu rozsáhlý přísun informací a rad!;-)

Bc. Tereza Kurfiřtová

V dnešní době je nabídka podobných kurzů velmi široká a při objednávání přes internet se člověk obává, aby se nespálil. Když mi na vyhledávači vyskočil kurz Poradce pro výživu a suplementaci pana Jelínka, rozhodla jsem se na něj přihlásit poté, co jsem si jej poslechla v Sama doma ČT. Stejně, jako byl jeho výklad přirozený a srozumitelný při návštěvě studia České televize, byly snadno pochopitelné i jeho přednášky v rámci kurzu. Oceňuji průběh studia, které je založeno na takřka každodenním studiu, a úkolech, které studenta donutí neodkládat jednotlivé lekce na později. Děkuji panu Jelínkovi za komplexní pohled na člověka, který mi je blízký. Tělo je ten nejdokonalejší stroj, který se může celý rozbít v důsledku jedné malé chybičky. Je tak nejen zajímavé, ale i důležité si v této oblasti rozšiřovat znalosti, a to nejlépe ze všech možných úhlů pohledu. Zmíněný kurz mi rozšířil pohled na zdraví, neboť seznamuje studenty s pro nás klasickým západním myšlením, ale také s myšlením východních kultur.