Kurzy ATAC

Úvod / Jak se u nás studuje / Jak velký smysl mají seminární práce?

Jak velký smysl mají seminární práce?

Seminární práce

Jedním slovem – nedozírný. Abych ale upřesnil, o čem je řeč: Půlroční kurz Poradce pro výživu je kromě souhrnného závěrečného testu zakončen i seminární prací. Z toho má obrovská spousta studujících doslova hrůzu, samozřejmě naprosto zbytečně.

Jak už opakovaně zaznělo v předchozích článcích, naší filozofií je naučit lidi především praktické věci. Teorie je všude víc než dost, schopnost jejich interpretátorů uvést ji do reálného života a současně vykazovat dlouhodobě stabilní výsledky je ale na pováženou. Každý turnus kurzu Poradce pro výživu není zakončen psaním teoretických úvah na různá témata. Cílem seminární práce je vyzkoušet si na vlastní vědomí vytvořit kompletní návrh nejen stravovacího režimu, ale i všech ostatních doporučení, které v běžném životě ovlivňují chování metabolismu.

Řečeno pragmaticky – zadání seminární práce je v podobě profilu skutečného člověka. Takového, který má dlouhodobé stravovací návyky, svůj typ metabolismu daný spektrem dostupných faktorů (somatotyp, krevní skupina a další parametry získané běžně používanými analýzami tělesné kompozice a metabolickým typováním), svoje zdravotní potíže, úroveň pohybové aktivity a spoustu dalších „neřestí“ každodenního života. Na tento reálný profil člověka na základě studiem získaného know-how tak každý student vytvoří systém doporučení vedoucí k cíli, který si tento potenciální klient stanoví:

  • Někdy je to redukce nadváhy, jindy naopak nárůst tělesné hmotnosti.
  • Občas zazní požadavek podpory imunitního systému, zlepšení trávicích a zažívacích pochodů či stavu kloubní tkáně.
  • Namane se i sportovec toužící po nárůstu výkonnosti a podpory regenerace.
  • Případně je to těhotná žena s potřebou úpravy stravování s ohledem na její stav.

Zpětná vazba od studujících na základě dotazníků, které průběžně provádíme, ukazuje zajímavé výsledky:

  1. 74% dotázaných potvrdilo, že si vztahy a souvislosti mezi teorií a praxí plně uvědomili právě při psaní seminární práce.
  2. 18% dotázaných přiznalo, že seminární práce pro ně znamenala upevnění jistoty v praktické realizaci výživových doporučení.
  3. 8% dotázaných řeklo, že při tvorbě seminární práce přišli na řešení problémů, se kterými se potýkali sami, případně jejich blízcí.

Systém studia je založen na průběžném vstřebávání informací, se kterými si studenti „hrají“ ve výukové aplikaci ZOF. Je známo, že mezi klasickým způsobem učení („šprtání“) a hraním si s informacemi existuje z hlediska celkové úrovně zapamatovatelnosti a praktické použitelnosti propastný rozdíl. K dokonalosti už chybí pouze obrazně řečeno vyhrnout si rukávy a pustit se do reálné poradenské praxe (bez rozdílu toho, zda radíme „profesionálně“, nebo se snažíme upravit režim sami sobě a svojí rodině). Seminární práce, ve které vytváříme systém doporučení skutečný lidem, je posledním krokem vedoucím k živé praxi. Alegoricky řečeno je spojovacím mostem mezi studiem a skutečnou praxí.

Nejen že se není čeho bát. Právě naopak – jedná se o výzvu, kterou se vyplácí očekávat s radostí.

Všechny posune tam, kam je potřeba.

A jedno malé tajemství na závěr: Jako lektor kurzu nikdy nenechám žádného „anděla“ padnout. Je mojí osobní výzvou dovést každého zájemce do zdárného finále. Ne skrze ústupky a úlevy z pravidel, na kterých je tento kurz postaven. Vždy pouze snahou konstruktivně podporovat způsob myšlení vedoucí ke schopnosti doporučovat takové postupy, která v praxi fungují. O ničem jiném tento kurz ani není.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Co říkají o studiu naši absolventi

Kateřina Budínská

Při výběru studia u pana Mgr. Martina Jelínka mě oslovila možnost studovat alternativní postupy stravování,jako je vegetariánství,veganství a principy tradiční čínské medicíny. Byla jsem mile překvapená přístupem a skvělou atmosférou při setkáních a jsem velice vděčná,že jsem si vybrala právě toto studium. Dostala jsem možnost podívat se na výživu z mnoha pohledů a bylo to pro mě velice přínosné.Tímto chci ještě jednou poděkovat a těším se na další spolupráci.

Taťána Juřicová

Přestože jsem již měla za sebou kurz, který mně opravňoval k vykonávání pracovní činnosti Poradce pro výživu, měla jsem pocit, že nabyté znalosti jsou nedostačující a hledala jsem další zdroj informací. Kurz Mgr. Martina Jelínka daleko přesáhl moje očekávání. Byla to nejen komplexnost informací, ale i osobnost lektora a způsob výuky – samostudium a společné setkávání, při kterém jsem se vždy dozvěděla ještě něco málo navíc, co ve studijních článcích nebylo. Velmi oceňuji i možnost další spolupráce a poradenství pana Jelínka v případech, kdy si nebudu jistá, abych neublížila. Je skvělé mít i nadále podporu takového odborníka.

Martina Rubínová

S ohlédnutím pár let zpátky bych velice ráda i s odstupem času poděkovala z celého srdce Mgr. Martinu Jelínkovi za nasměrování na mé nové životní cestě. Vystudováním kurzu Poradce pro výživu a suplementaci se mi otevřela úplně nová profesní cesta, kdy se z mého koníčku stala postupně hlavní profese. To považuji za obrovskou životní výhru, za kterou nikdy nepřestanu být vděčná. Mám svou vlastní poradnu zdravého životního stylu, jsem svou paní. A tohle vše ještě umocňuje nepopsatelná radost z výsledků mé "práce". DĚKUJI ZA TO, MARTINE! Moderní on-line způsob studia spolu s myšlenkovými mapami mi ani po čtyřicítce, kdy už mozek není zvyklý se učit, nepřipadal náročný. Před 2 lety jsem přidala k výživové poradenské činnosti i práci s biorezonančním přístrojem Bicom. Léty praxe se mi na zdravotních výsledcích svých klientů potvrdilo, že když se spojí celkem 3 principy - úprava jídelníčku + úleva od zdravotních potíží pomocí kvantových vln + pochopení vzkazu těla přes nemoc a bolest, lidé nastartují svůj život na nových základech a zažívají "zázračná" uzdravení.