Seminární práce

Jedním slovem – nedozírný. Abych ale upřesnil, o čem je řeč: Půlroční kurz Poradce pro výživu je kromě souhrnného závěrečného testu zakončen i seminární prací. Z toho má obrovská spousta studujících doslova hrůzu, samozřejmě naprosto zbytečně.

Jak už opakovaně zaznělo v předchozích článcích, naší filozofií je naučit lidi především praktické věci. Teorie je všude víc než dost, schopnost jejich interpretátorů uvést ji do reálného života a současně vykazovat dlouhodobě stabilní výsledky je ale na pováženou. Každý turnus kurzu Poradce pro výživu není zakončen psaním teoretických úvah na různá témata. Cílem seminární práce je vyzkoušet si na vlastní vědomí vytvořit kompletní návrh nejen stravovacího režimu, ale i všech ostatních doporučení, které v běžném životě ovlivňují chování metabolismu.

Řečeno pragmaticky – zadání seminární práce je v podobě profilu skutečného člověka. Takového, který má dlouhodobé stravovací návyky, svůj typ metabolismu daný spektrem dostupných faktorů (somatotyp, krevní skupina a další parametry získané běžně používanými analýzami tělesné kompozice a metabolickým typováním), svoje zdravotní potíže, úroveň pohybové aktivity a spoustu dalších „neřestí“ každodenního života. Na tento reálný profil člověka na základě studiem získaného know-how tak každý student vytvoří systém doporučení vedoucí k cíli, který si tento potenciální klient stanoví:

  • Někdy je to redukce nadváhy, jindy naopak nárůst tělesné hmotnosti.
  • Občas zazní požadavek podpory imunitního systému, zlepšení trávicích a zažívacích pochodů či stavu kloubní tkáně.
  • Namane se i sportovec toužící po nárůstu výkonnosti a podpory regenerace.
  • Případně je to těhotná žena s potřebou úpravy stravování s ohledem na její stav.

Zpětná vazba od studujících na základě dotazníků, které průběžně provádíme, ukazuje zajímavé výsledky:

  1. 74% dotázaných potvrdilo, že si vztahy a souvislosti mezi teorií a praxí plně uvědomili právě při psaní seminární práce.
  2. 18% dotázaných přiznalo, že seminární práce pro ně znamenala upevnění jistoty v praktické realizaci výživových doporučení.
  3. 8% dotázaných řeklo, že při tvorbě seminární práce přišli na řešení problémů, se kterými se potýkali sami, případně jejich blízcí.

Systém studia je založen na průběžném vstřebávání informací, se kterými si studenti „hrají“ ve výukové hře ZOF. Je známo, že mezi klasickým způsobem učení („šprtání“) a hraním si s informacemi existuje z hlediska celkové úrovně zapamatovatelnosti a praktické použitelnosti propastný rozdíl. K dokonalosti už chybí pouze obrazně řečeno vyhrnout si rukávy a pustit se do reálné poradenské praxe (bez rozdílu toho, zda radíme „profesionálně“, nebo se snažíme upravit režim sami sobě a svojí rodině). Seminární práce, ve které vytváříme systém doporučení skutečný lidem, je poslední kapkou vedoucí k živé praxi. Alegoricky řečeno je spojovacím mostem mezi studiem a skutečnou praxí.

Nejen že se není čeho bát. Právě naopak – jedná se o výzvu, kterou se vyplácí očekávat s radostí.

Všechny posune tam, kam je potřeba.

A jedno malé tajemství na závěr: Jako lektor kurzu nikdy nenechám žádného „anděla“ padnout. Je mojí osobní výzvou dovést každého zájemce do zdárného finále. Ne skrze ústupky a úlevy z pravidel, na kterých je tento kurz postaven. Vždy pouze snahou konstruktivně podporovat způsob myšlení vedoucí ke schopnosti doporučovat takové postupy, která v praxi fungují. O ničem jiném tento kurz ani není.

Mgr. Martin Jelínek

Vyzkoušejte si náš nejpopulárnější kurz „Poradce pro výživu“
na jeden den zdarma

V jedné lekci, kterou jsme vybrali, si projdete studium od A do Z.
Včetně práce v interaktivní aplikaci ZOF na tvorbu jídelníčků a jednoduchého testu.

Otevřít demoverzi kurzu

Podívejte se na nabídku našich kurzů

Co říkají o studiu naši absolventi

Marie Hloušková

Kurz předčil má očekávání. Počáteční obavy, jak budu zvládat každý den vstřebat 3 lekce + dělat mentální mapy, se transformovaly v každodenní návyk a těšení se na nové, zajímavé informace. Přístup pana Jelínka je neuvěřitelný – profesionální a srozumitelný výklad, který nechával prostor studentům udělat si svůj vlastní názor na dané téma. Nikomu nic nenutí a zároveň vás ovlivní přemýšlet o věcech i z jiného úhlu pohledu. Mohu jen doporučit!

Martina Michálková

Již před několika lety, jsem se začala zajímat o zdravý životní styl a k tomu jsem chtěla více informací. Zvolila jsem kurz, který svou délkou 6 měsíců nemá konkurenci. Nadšeně jsem začala zpracovávat témata do myšlenkových map, které jsou velkým pomocníkem při studiu. Protože jsem měla možnost vidět lektora Martina Jelínka osobně každý měsíc, velmi rychle si mě získal svým přístupem a nadšením pro osvětu a šíření zdravého životního stylu. Ze začátku a možná i ke konci kurzu se vám bude zdát, že informací je mnoho, ale věřte, že časem do sebe vše zapadne a vy objevíte ucelený systém, který funguje. Dnes vím, že jsem zvolila správně a všem tento kurz vřele doporučuji.

Taťána Juřicová

Přestože jsem již měla za sebou kurz, který mně opravňoval k vykonávání pracovní činnosti Poradce pro výživu, měla jsem pocit, že nabyté znalosti jsou nedostačující a hledala jsem další zdroj informací. Kurz Mgr. Martina Jelínka daleko přesáhl moje očekávání. Byla to nejen komplexnost informací, ale i osobnost lektora a způsob výuky – samostudium a společné setkávání, při kterém jsem se vždy dozvěděla ještě něco málo navíc, co ve studijních článcích nebylo. Velmi oceňuji i možnost další spolupráce a poradenství pana Jelínka v případech, kdy si nebudu jistá, abych neublížila. Je skvělé mít i nadále podporu takového odborníka.

Názory dalších absolventů

Zpět do sekce Vše o studiu.