Seminární práce

Jedním slovem – nedozírný. Abych ale upřesnil, o čem je řeč: Půlroční kurz Poradce pro výživu je kromě souhrnného závěrečného testu zakončen i seminární prací. Z toho má obrovská spousta studujících doslova hrůzu, samozřejmě naprosto zbytečně.

Jak už opakovaně zaznělo v předchozích článcích, naší filozofií je naučit lidi především praktické věci. Teorie je všude víc než dost, schopnost jejich interpretátorů uvést ji do reálného života a současně vykazovat dlouhodobě stabilní výsledky je ale na pováženou. Každý turnus kurzu Poradce pro výživu není zakončen psaním teoretických úvah na různá témata. Cílem seminární práce je vyzkoušet si na vlastní vědomí vytvořit kompletní návrh nejen stravovacího režimu, ale i všech ostatních doporučení, které v běžném životě ovlivňují chování metabolismu.

Řečeno pragmaticky – zadání seminární práce je v podobě profilu skutečného člověka. Takového, který má dlouhodobé stravovací návyky, svůj typ metabolismu daný spektrem dostupných faktorů (somatotyp, krevní skupina a další parametry získané běžně používanými analýzami tělesné kompozice a metabolickým typováním), svoje zdravotní potíže, úroveň pohybové aktivity a spoustu dalších „neřestí“ každodenního života. Na tento reálný profil člověka na základě studiem získaného know-how tak každý student vytvoří systém doporučení vedoucí k cíli, který si tento potenciální klient stanoví:

  • Někdy je to redukce nadváhy, jindy naopak nárůst tělesné hmotnosti.
  • Občas zazní požadavek podpory imunitního systému, zlepšení trávicích a zažívacích pochodů či stavu kloubní tkáně.
  • Namane se i sportovec toužící po nárůstu výkonnosti a podpory regenerace.
  • Případně je to těhotná žena s potřebou úpravy stravování s ohledem na její stav.

Zpětná vazba od studujících na základě dotazníků, které průběžně provádíme, ukazuje zajímavé výsledky:

  1. 74% dotázaných potvrdilo, že si vztahy a souvislosti mezi teorií a praxí plně uvědomili právě při psaní seminární práce.
  2. 18% dotázaných přiznalo, že seminární práce pro ně znamenala upevnění jistoty v praktické realizaci výživových doporučení.
  3. 8% dotázaných řeklo, že při tvorbě seminární práce přišli na řešení problémů, se kterými se potýkali sami, případně jejich blízcí.

Systém studia je založen na průběžném vstřebávání informací, se kterými si studenti „hrají“ ve výukové aplikaci ZOF. Je známo, že mezi klasickým způsobem učení („šprtání“) a hraním si s informacemi existuje z hlediska celkové úrovně zapamatovatelnosti a praktické použitelnosti propastný rozdíl. K dokonalosti už chybí pouze obrazně řečeno vyhrnout si rukávy a pustit se do reálné poradenské praxe (bez rozdílu toho, zda radíme „profesionálně“, nebo se snažíme upravit režim sami sobě a svojí rodině). Seminární práce, ve které vytváříme systém doporučení skutečný lidem, je poslední kapkou vedoucí k živé praxi. Alegoricky řečeno je spojovacím mostem mezi studiem a skutečnou praxí.

Nejen že se není čeho bát. Právě naopak – jedná se o výzvu, kterou se vyplácí očekávat s radostí.

Všechny posune tam, kam je potřeba.

A jedno malé tajemství na závěr: Jako lektor kurzu nikdy nenechám žádného „anděla“ padnout. Je mojí osobní výzvou dovést každého zájemce do zdárného finále. Ne skrze ústupky a úlevy z pravidel, na kterých je tento kurz postaven. Vždy pouze snahou konstruktivně podporovat způsob myšlení vedoucí ke schopnosti doporučovat takové postupy, která v praxi fungují. O ničem jiném tento kurz ani není.

Vyberte si z našich kurzů

Co říkají o studiu naši absolventi

PaedDr. Zlatava Jakubšová, Ph.D.

Pro  absolvování kurzu “ Poradce pro výživu a suplementaci „ jsem rozhodla ze dvou důvodů. Jednak se o zdravou stravu a zdravý životní styl dlouhodobě zabývám a chtěla jsem si své znalosti rozšířit. Dalším důvodem bylo, že moje profesní zaměření se týká problematiky sportu a právě znalost správného stravování je pro tuto oblast velmi důležitá. Kurz Mgr. Jelínka splnil moje očekávání. Získala jsem komplexní i formace o celé oblasti stravování. Velmi mi vyhovovala forma samostudia, která umožňuje skloubit studium s pracovním vytížením. Oceňuji také možnosti další spolupráce a poradenství. Tento kurz mohu vřele doporučit dalším zájemcům.

Bc. Shanti Šimková

Kurz Poradce pro výživu a suplementaci je dalším z mnoha mezníků v cestě seberozvoje jedince, který se zajímá o to, co vše dodává svému tělu. Jsem vegetariánka 17 let, o zdravou výživu se zajímám již dlouhodobě a krom pár studijních okruhů (pro mne opravdu nezajímavých - ale kdo se zavděčí všem) jsem se dozvěděla spoustu užitečných informací. Vzhledem k tomu, že lidé spíše dají na rady diplomovaného odborníka než člověka s "jen" 17ti lety zkušeností, mohu díky tomuto kurzu do lidí v mém okolí "rýpat odborně" :). A to ještě s vidinou dalších tématických kurzů....

Pavla Vičarová

Po narození syna jsem se začala více zajímat o zdravý životní styl, především o výživu dětí. Dostala jsem doporučení na kurzy ATAC, zaujala mě možnost on-line studia. Absolvovala jsem kurz Výživa dětí, který mě tak nadchl, že jsem se rozhodla ještě pro Poradce pro výživu a suplementaci. Líbí se mi komplexní pohled na stravování – z pohledu západní medicíny i principů tradiční čínské medicíny a ajurvédy. Rozhodla jsem se otevřít si na rodičovské dovolené studio zabývající se zdravým životním stylem v Prostějově. Kurzy Mgr. Martina Jelínka určitě doporučuji, ráda bych absolvovala i další.

Další ohlasy absolventů

Vyberte si z našich kurzů

Zpět do sekce Vše o studiu